جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
خیرمحمدی

حوزه/ حجت الاسلام خیرمحمدی به تهاجمات شدید فرهنگی دشمن در بعد خانواده اشاره کرد و گفت: دشمن در موقعیت های مختلف گاه به صورت واضح و گاه به صورت پنهان از این راهبرد خود در مقابله با جبهه ایمان استفاده می کند که اجرای سند ۲۰۳۰ مصداق این راهبرد است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین محمد خیرمحمدی، شامگاه جمعه در آیین اختتامیه نهمین دوره بصیرت خانواده کارکنان منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی، هدف از برگزاری دوره های بصیرت را تحقق امر مقام معظم رهبری قلمداد کرد و گفت: ایشان تاکید ویژه ای بر صف آرایی در مقابل تهاجمات فرهنگی دشمن به ویژه در بُعد خانواده دارند تا جایی که صف آرایی در مقابل دشمنی که سالهاست تهاجمات ضد فرهنگی خود را آغاز کرده است را وظیفه شرعی و دینی هر انسان دلسوز می دانند.

وی  با اشاره به آیه 21 سوره مبارکه روم ((وَمِنْ آیاٰتِهِۦٓ أَنْ خَلَقَ لَكُم مِّنْ أَنفُسِكُمْ أَزْوَٰجًا لِّتَسْكُنُوٓا۟ إِلَيْهَا وَجَعَلَ بَيْنَكُم مَّوَدَّةً وَرَحْمَةً ... گفت: خانواده در کلام الهی به عنوان یکی از نشانه های قدرت، حکمت و برنامه ریزی خداوند متعال و به عنوان مکانی امن برای اعضای خانواده قلمداد شده است. 

معاون آموزش اداره عقیدتی سیاسی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء در این خصوص به سند 2030 اشاره کرد و گفت: اگر زوایای مختلف این سند ننگین را بررسی کنیم، خواهیم دید که هدف از اجرای آن در کشورها و جوامع، تضعیف خانواده است.

وی افزود: به طور مثال، کشورهایی که این سند را بپذیرند ملزم هستند تمام نمادهایی که در راستای تقویت خانواده است مانند تکریم روز پدر، مادر و ... را از بین ببرند.

حجت الاسلام والمسلمین خیرمحمدی ابراز  کرد: در یک خانواده سالم و ایمانی، هرکدام از اعضای خانواده اگر دچار تشویش و نگرانی شوند به این مأمن الهی پناه می آورد و در صورتی که چارچوب الهی خانواده برقرار باشد، آرامش اعضا را به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: سیستم شیطانی با وجود این پناهگاه مخالف است و هر لحظه در پی ضربه زدن به آن است.

معاون آموزش اداره عقیدتی سیاسی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء در ادامه با بیان اینکه خانواده به عنوان یک نهاد مهم اجتماعی نیاز به مسئول و رهبر دارد و گفت: نظر اسلام در این خصوص حاکمیت «پدر» است ولی نه به این معنی که پدر ارباب خانواده و دیگران رعیت او باشند؛ بلکه به این معناست که «پدر» مدیریت خانواده را بر عهده دارد و مسئول اداره خانواده و تحقق اهداف الهی آن و مصونیت آن از خطرات و ضربات مهلک است.

وی در این خصوص به آیه 6 سوره مبارکه تحریم (یا ٰٓأَيُّهَا الَّذِينَ ءَامَنُوا۟ قُوٓا۟ أَنفُسَكُمْ وَأَهْلِيكُمْ نَارًا ... ) اشاره و خاطرنشان کرد: این مأموریت خطیر پدر، ماموریت الهی است و وظیفه «مادر» در این بین، همراهی و همدلی و کمک به پدر در انجام ماموریت خویش است.

حجت الاسلام والمسلمین خیرمحمدی انجام موفقیت آمیز ماموریت پدر را وابسته به این همراهی و همکاری مادر قلمداد کرد و گفت: هر کدام از اعضا در این خصوص کوتاهی کنند، خسارت های جبران ناپذیری به خانواده وارد خواهد شد و مقصرین با توجه به آیات ابتدایی سوره مبارکه انشقاق، مجازات خواهند شد و بالعکس انجام موفقیت آمیز این ماموریت الهی در روز قیامت، سعادت ابدی را به دنبال خواهد داشت .

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha