جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
محمد مهدی حیدریان

حوزه/ دولت خود را موظف می‌داند از پروژه‌های فاخر حمایت به عمل آورد، لکن باید سرمایه گذاران علاقه‌مند در این حوزه ورود کنند تا به لحاظ کمی و کیفی فیلم‌های تولید شده از آثار قبلی بهتر باشند.

محمد مهدی حیدریان، رئیس سازمان سینمایی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری «حوزه» درباره نگاه ویژه سیاست‌گذاران سینما به موضوعات قرآنی گفت: یکی از اقداماتی که به صورت جدی در سینما دنبال خواهیم کرد، احیای ژانرها در سینماست که مدتی است رو به فراموشی رفته، درصورتی که اگر سینما در پی صنعتی شدن است، حتماً باید به این تنوع ژانر دقت داشته باشد، خواسته‌ای که ما به صورت جدی در پی انجام آن هستیم.

*به تصویر کشیدن پیام های قرآنی در فیلم ها

وی افزود: سینمایی که در پی رونق و اعتلای خود است، باید در پی تنوع موضوع و برنامه نیز باشد. در این میان توجه به سینمای معنای گرایی که به نوعی پوشش دهنده معنا و معنویت است، جز اولویت‌های ما در سیاست گذاری‌های سینمایی است، سینمایی که پیام انقلاب و اسلام در آن موجود باشد. برای رسیدن به این خواسته نیز، مهمترین منبع قرآن کریم است که در آن، همه پیام‌های مورد نظر وجود دارد.

وی با اشاره به تکلیف ساخت قسمت‌های دوم و سوم فیلم سینمایی «محمد رسول الله (ص)»، تصریح کرد:  پروژه‌هایی نظیر «محمد رسول الله (ص» یا باید به صورت کار مشترک با دیگر کشورها تولید شود یا این‌که به صورت مستقل در کشور تهیه شود. در فیلم «محمد رسول الله (ص)» در ابتدا تصمیم داشتیم به صورت مشترک کار را تولید کنیم، اما در ادامه تصمیمان بر این شد ایران تولید کننده فیلم مذکور باشد.

*ضرورت تولید آثار فاخر دینی

رئیس سازمان سینمایی ادامه داد: نهادها و ارگان‌هایی چون بنیاد مستضعفان، قادرند در این حوزه (تولید فیلم هایی فاخر) یاری رسان سینما باشد، چراکه ساخت فیلم‌هایی با محوریت ائمه (ع) یا حضرت رسول (ص)، آثاری نیستند که بتوان آنها را با هر کیفیتی تولید کرد، البته هر اندازه که ما در این زمینه سرمایه گذاری کنیم، باز هم قادر نخواهیم بود قطره‌ای از عظمت اهل بیت(ع) را ترسیم کنیم، اما به هر حال اجازه نداریم در این حوزه (تولید) کم کاری داشته باشیم.

*حمایت دولت از ساخت دومین فیلم «محمد رسول الله (ص)»

حیدریان در پایان تاکید: با توجه به توضیح فوق اگر شرایط مساعد شود، در پی این هستیم قسمت‌های دوم و سوم فیلم سینمایی «محمد رسول الله (ص)» و کارهای مشابه‌ایی که از قصص قرآن سود برده‌اند را جلوی دوربین ببریم، البته دولت خود را موظف می‌داند از پروژه‌های فاخر حمایت به عمل آورد، لکن باید سرمایه گذاران علاقه‌مند در این حوزه ورود کنند تا به لحاظ کمی و کیفی فیلم‌های تولید شده از آثار قبلی بهتر باشند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha