پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
شهرک‌نشینان اسرائیلی ۲۹ خانه متحرک در فلسطین اشغالی نصب کردند

حوزه/به گفته یک مقام فلسطینی، شهرک نشینان صهیونیستی به طور غیرقانونی ۲۹ خانه در داخل و در نزدیکی چندین منطقه در نابلس و تولکرم در کرانه باختری اشغالی برپا کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از maannews، یک مقام فلسطینی می‌گوید، شهرک‌نشینان صهیونیست به طور غیرقانونی 29 خانه قابل حمل و نقل داخل و در نزدیکی چندین منطقه شهرک‌های اسرائیلی در مناطق نابلس و تولکرم در کرانه باختری اشغالی برپا کرده‌اند.

قاسان داگلاس، یکی از مقامات فلسطینی که نظارت بر فعالیت‌های شهرک سازی در شمال غربی کرانه باختری را دارد در این باره به خبرنگاران گفته است: صهیونیست‌ها از شهرک ییتژار، که گفته می‌شود یهودیان بسیار افراطی و دشمنان سرسخت مردم فلسطین در این منطقه زندگی می‌کنند، 11 خانه متحرک داخل این شهرک در جنوب روستای بورین نصب کرده‌اند.

وی افزود: این صهیونیست‌ها همچنین 9 خانه دیگر در نزدیکی روستای قصین در غرب نابلس برپا کرده‌اند. شهرک‌نشینان ساکن شهرک ایناو در بخش شرقی تولکریم نیز 9 خانه در مرز شهرک نصب کرده‌اند.

به گفته این مقام فلسطینی، آن‌ها تنها در عرض چند ساعت این خانه‌های متحرک را ساخته‌اند. این مقام فلسطینی از نهاد‌های بین المللی و خاورمیانه خواسته است گام‌هایی جدی علیه این اقدامات شهرک‌نشینان اسرائیلی بردارند.

رژیم صهیونیستی هم اکنون 196 شهرک غیرقانونی در کرانه باختری از سرزمین‌های اشغالی فلسطین بنا کرده‌‌اند که تمامی این شهرک‌ها از دیدگاه قوانین بین المللی غیرقانونی محسوب می‌شوند. رژیم صهیونیستی همچنین صدها پایگاه غیرمجاز شهرک‌نشینی بنا کرده که حتی تحت قانون خود اسرائیل نیز غیرقانونی بوده و زندگی فلسطینیان را مختل ساخته‌اند. این درحالی است که اوایل سال جاری اسرائیل با تصویب قانونی جدید، راه را برای قانونی سازی پایگاه‌های شهرک‌نشینی اسرائیلی همراه کرده و هر گونه محدودیتی را در رابطه با احداث شهرک‌های صهیونیستی در زمین‌های خصوصی فلسطینیان برداشت.

در این میان در ماه ژوئن مقامات اسرائیلی با وجود تصویب قطعنامه رسمی بین المللی و گروه‌های حقوق بشر در محکومیت شهرک‌سازی‌های اسرائیل، پس از 25 سال ساخت یک شهرک جدید در سرزمین‌های اشغالی فلسطین را آغاز کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha