جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
​نظامیان اسرائیلی در بیمارستان المقاصد

حوزه/ یک ویدئوی جدید منتشر شده توسط سازمان حقوق بشر "بتسلم" نشان می‌دهد که چگونه ده‌ها نظامی اسرائیلی به بیمارستان المقاصد در بیت المقدس حمله کرده و مانع رسیدن کمک پزشکی به نوجوان مجروح فلسطینی شدند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از middleeasteye، یک فیلم جدید منتشر شده از سرکوب فلسطینیان در سرزمین‌های اشغالی نشان می‌دهد که چگونه عده‌ای از افسران اسرائیلی مانع رسیدن کمک پزشکی به نوجوان مجروح فلسطینی می شوند.

این ویدئوی تکان دهنده نشان می‌دهد که 10-12 پلیس اسرائیلی مانع از این می‌شوند که نوجوان فلسطینی آسیب دیده در درگیری‌های اخیر مسجدالاقصی در بیت المقدس تحت مداوای پزشکان قرار بگیرد. این ویدئوی تلخ که روز گذشته توسط گروه حقوق بشر بتسلم منتشر شد نشان می‌دهد صفی از نظامیان اسرائیل جلوی امدادگران می ایستند و مانع انتقال نوجوان مجروح به اتاق عمل بیمارستان المقاصد در شرق بیت المقدس می شوند.

محمد ابوغنم، نوجوان 19 ساله فلسطینی در 21 جولای، با شلیک گلوله یک شهرک نشین صهیونیست در منطقه تور در سرزمین‌های اشغالی مجروح شد، که در اثر جراحات وارده، پیش از آنکه مورد عمل جراحی قرار بگیرد جان خود را از دست داد. ویدئوی منتشر شده جدید نشان می‌دهد که نظامیان اسرائیلی مانع از انجام عمل جراحی اورژانسی وی شده‌اند و در صورت عدم ممانعت صهیونیست‌ها این نوجوان فلسطینی زنده می‌ماند.

به گفته شاهدان، صهیونیست‌ها همچنین به چند نفر از اعضای گروه پزشکی از جمله دو پرستار مرد، یک پرستار داوطلب زن و یک دکتر حمله کرده‌اند.

این فیلم هولناک نشان می‌دهد که چگونه اسرائیلی‌ها اتاق اورژانس بیمارستان المقاصد را به هم ریخته، اتاق عمل، بانک خون و بخش زایمان بیمارستان را به دنبال مجروحان درگیری مورد بازرسی قرار داده و سر راهشان هیچ چیز را سالم باقی نمی‌گذارند. نظامیان رژیم صهیونیستی همچنین گلوله‌های پلاستیکی و گاز اشک آور به سمت نگهبانان بیمارستان که سعی دارند مانع ورود آن‌ها به درمانگاه شوند شلیک می‌کنند.

سازمان حقوق بشر بتسلم تجاوز نظامیان به حریم بیمارستان را محکوم و «غیرقابل دفاع» توصیف کرده و گفت: این اولین باری نیست که پلیس اسرائیل برای بازداشت مجروحان به بیمارستان المقاصد یورش می‌آورد و چنین حوادثی پیش از این نیز گزارش شده بودند.

بتسلم افزود: برخورد افسران پلیس در این فیلم بخشی از یک تصویر بزرگتر می‌باشد که نشان می‌دهد از نظر مقامات اسرائیلی زندگی صدها هزار تن از ساکنان فلسطینی که در  بیت المقدس زندگی می‌کنند چقدر بی‌ارزش است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha