جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی

حوزه/ امام جمعه قم با بیان اینکه در این روزها جلسه رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی رئیس‌جمهور در مجلس در حال برگزاری است گفت: امیدواریم مجلسی‌ها کسانی را به مسند بنشانند که بتوانند خدمتگزار مردم باشند و هیچ ملاحظه‌ای بر حفظ ارزش‌های نظام مقدس اسلامی مقدم ندارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد سعیدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه قم با بیان اینکه مهم‌ترین اثر تقوا همراهی خدا با متقین است گفت: قرآن کریم می‌فرماید، خداوند باتقوا پیشگان است؛ همراهی خداوند با بندگان متقین به گونه است که دو انسان باتقوا با دست خالی به جنگ فرعون می‌روند و پیروزی همه‌جانبه به دست می‌آوردند؛ اگر بخواهیم همراهی خدا را با خود داشته باشیم باید به تقوای همه‌جانبه دست یابم.

خطیب جمعه قم با اشاره به آیات سوره ممتحنه گفت: سیر به معنای حرکت و صیر به معنای صیرورت و شکل گرفتن است هر انسانی در طول زندگی خود هم سیر و حرکت و هم صیرورت و شکل گرفتن دارد.

وی تصریح کرد: انسان با انعقاد نطفه‌اش از همان ابتدا هم سر و حرکت دارد و هم صیرورت و در هر مرحله‌ای هم حکم خاصی دارد؛ سیر و صیرورت از لحظه‌ای که آغاز شد دیگر پایان نمی‌پذیرد.

حجت الاسلام و المسلمین سعیدی عنوان کرد: رفتن و حرکت به سوی پروردگار به دو گونه است، گاهی انسان در نهایت بهشتی  و گاهی جهنمی می‌شود و شقاوت او را می‌گیرد.

وی ابراز داشت: در قیامت همه به‌سوی یک مبدأ برمی‌گردند، لکن با دو رویکرد برخی سعید و برخی شقی و در دنیا باید به‌گونه‌ای عمل کنیم که به جبهه رحمانیت او باشد.

تولیت حرم حضرت معصومه(س) با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین عرصه‌ها برای رعایت تقوا در خلوت‌ها است گفت: در خلوت‌ها که جز خداوند ناظری نیست، رعایت تقوا اهمیت بیشتری دارد و کسانی که در خلوت از خدای خود می‌ترسند، عاقبت به خیر می‌شوند.

وی با اشاره به برخی از مناسبت‌ها ازجمله دحوالارض افزود: در این روز خداوند عنایت خاصی به مردم داشته و زمین جایگاه خاصی پیدا کرده است.

حجت الاسلام و المسلمین سعیدی به سالروز شهادت امام جواد(ع) اشاره کرد و گفت: آغاز امامت امام جواد(ع) مواجه بود با انکار برخی از شیعیان که می‌گفتند مگر می‌شود شخصی با این سن و سال به امامت برسد و حکومت وقت نیز انواع فتنه‌ها را علیه این امام همام انجام داد.

وی به روز صنعت دفاعی اشاره کرد و گفت: روز صنعت دفاعی نماد اعتماد به نفس و پیشرفت ایران در عرصه دفاعی و شکست تحریم‌ها است.

امام جمعه قم با اشاره به سالروز ازدواج امام علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(ص) عنوان کرد: امروز موانع مهمی در سر راه ازدواج جوانان قرار گرفته است که آمار ازدواج کاهش پیدا کرده و عمر برخی از ازدواج‌ها کوتاه شده است.

وی تصریح کرد: این پیوند آسمانی مزین به دو عامل مودت و رحمت است و اگر این دو عامل رعایت شود زندگی‌ها شیرین می‌شوند.

حجت الاسلام و المسلمین سعیدی گفت: مهریه همسر شهید حججی 124 هزار صلوات و حفظ قرآن با معانی آنها بوده است که تا اواخر موفق شده بودند که نیمی از قرآن را حفظ کنند که نشان می‌دهد وقتی زندگی بر اساس مودت و رحمت باشد زندگی‌ها شیرین می‌شود.

وی همچنین به حادثه سیل در پنج استان اشاره کرد و ضمن تسلیت درگذشتگان این حادثه گفت: از دولت انتظار می‌رود با چاره‌اندیشی آسیب‌های این اتفاقات را به حداقل برساند.

امام جمعه قم با بیان اینکه در این روزها جلسه رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی رئیس‌جمهور در مجلس در حال برگزاری است افزود: امیدواریم مجلسی‌ها کسانی را به مسند بنشانند که بتوانند خدمتگزار مردم باشند و هیچ ملاحظه‌ای بر حفظ ارزش‌های نظام مقدس اسلامی مقدم ندارند.

وی ابراز داشت: نمایندگان باید بدانند که منتخب ملتی هستند که جان و مال و آبروی خود را در راه حفظ قرآن و دین تقدیم کرده‌اند.

حجت الاسلام و المسلمین سعیدی با بیان اینکه این روزها کشور ما تحت تأثیر شهادت، رشادت و شهامت دلیرمردی از استان ولایتمدار اصفهان قرار گرفته است گفت: شهید حججی با مقاومت و شهادت خود پیام عزت و دفاع از حریم ولایت را به همه ایرانیان و غیر ایرانیان منتقل کرد.

وی عنوان کرد: با تصاویری که از لحظه شهادت شهید حججی منتشر شد امواج فتنه‌ای که دشمن ایجاد کرده بود به عقب رانده شد.

تولیت حرم حضرت معصومه(س) ضمن سفارش خانواده‌ها به خواندن وصیت‌نامه و خاطرات شهید حججی گفت: دشمنان برای فساد جوانان ما نقشه کشیده‌اند و شما باید از شهید حججی و دیگر شهدای مدافع حرم بیاموزید که روزی به‌سوی خداوند خواهیم رفت.

انتهای پیام/313/30

 

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha