جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
 آیت الله روح الله شاه آبادی

حوزه/ مراسم گرامیداشت یاد و خاطر هفتمین شب ارتحال آیت الله روح الله شاه آبادی از سوی شورای عالی حوزه های علمیه، مرکز مدیریت حوزه های علمیه و بیت آن مرحوم در مسجد اعظم قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»،با حضور مراجع معظم تقلید، اساتید، طلاب و نمایندگان بیوت علما همچنین  زائران و مجاوران بارگاه منوّر حضرت فاطمه معصومه(س)  مراسم یادبود، هفتمین شب ارتحال آیت الله روح الله شاه آبادی از سوی شورای عالی حوزه های علمیه، مرکز مدیریت حوزه های علمیه و بیت آن مرحوم در مسجد اعظم قم برگزار شد.

در این مراسم که با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین رسولی و مداحی ذاکر اهل بیت حاج اصغر زنجانی همراه بود، حضرت آیت الله علوی گرگانی، آیات گرامی، علوی بروجردی، امینی، مقتدایی، خاتمی، مومن، خرازی، استادی، احمدی فقیه، فقیهی و حجج الاسلام و المسلمین رحیمیان، جمشیدی، آشتیانی همچنین نمایندگان بیوت مراجع تقلید، اعضای خبرگان رهبری، دفتر مقام معظم رهبری در قم، اعضای جامعه مدرسین نیز حضور داشتند.

آیت الله روح الله شاه آبادی فرزند آیت الله العظمی حاج شیخ محمد علی شاه آبادی در سال1309 در قم متولد شد. آیت الله شاه آبادی که در سلوک الی الله از نوادر روزگار بودند، سال های متمادی در حوزه های علمیه تهران، قم و نجف اشرف در محضر آیات عظام بروجردی، سیداحمد خوانساری، سید محمدتقی خوانساری، علامه طباطبایی، آیت الله خویی، حجت و اراکی « رحمت الله علیهم» زانوی شاگردی بر زمین زده و سال های بلند نیز به تربیت طلاب علوم دینی همت گماردند.

این استاد حوزه علاوه بر تدریس فقه و تفسیر، شاگردان را به سیرالی الله و بهره مندی از مقام ولایت کبری رهنمون می کرد و از برکت انفاس والایش بسیاری از مؤمنان متنعم می شدند، به گونه ای که قریب به چهار دهه قائم الیل و صائم النهار بودند.

وی در نهضت اسلامی همواره همراه امام خمینی بوده و پیشینه مبارزات ایشان به قبل از سال 42 و سعی بلیغ در زمینه سازی حضور امام خمینی در عراق منتهی می شود. ایشان پس از اخراج از عراق توسط رژیم بعث و بازگشت به ایران در قم مستقر شده و به تربیت طلاب در حوزه علمیه قم همت گماردند و تاکنون نیز برکت دعاهایشان بسیاری از مؤمنان متنعم کرده است. اینک روح بلند این مرد بزرگ در محضر خداوند متعال است علو درجات را برای این خادم مکتب اهل البیت علیهم السلام از خداوند متعال خواستاریم.

انتهای پیام  313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha