جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام سعادتی

حوزه/مدیر مدرسه علمیه آیت‌الله حکیم (ره) شیروان، از وقف پنج واحد آپارتمان برای مدرسه علمیه این شهر توسط واقف شیروانی و فراهم شدن بستر راه‌اندازی سطح ۲ حوزوی خبر داد.

حجت‌الاسلام مجید سعادتی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، واقف خیراندیش شیروانی پنج واحد آپارتمان را برای مدرسه علمیه این شهر وقف کرد.

وی افزود: با توجه به اینکه تاکنون آموزش بیشتر طلبه‌ها در شیروان تا سطح یک انجام می‌گرفت، وقف این پنج واحد آپارتمان کمک بسیاری برای فراهم کردن زمینه تحصیل طلبه‌ها در سطح 2 حوزوی این مدرسه علمیه خواهد کرد.

حجت‌الاسلام سعادتی با بیان اینکه از وقف جدید به‌عنوان فضای آموزشی، رفاهی و استادسرا استفاده می‌شود، تصریح کرد: حوزه علمیه برخاسته از اعتقادات مردم و متن جامعه است و از گذشته‌های دور تاکنون با همت و همراهی مردم اداره شده است.

وی با بیان اینکه فراهم شدن بسترهای لازم برای تحصیل طلاب در سطح 2 حوزوی در مدرسه علمیه شیروان از ضروریات است، گفت: اگر واقفان در این زمینه حوزه علمیه را یاری کنند شاهد ارتقای بیش‌ازپیش جایگاه علمی و آموزشی مدرسه علمیه شیروان می‌شویم.

مدیر مدرسه علمیه شیروان تصریح کرد: حوزه علمیه به‌عنوان مرکز و مولد تقویت باورهای دینی باید در کارهای خیر محور قرار گیرد تا امر آموزش و تبلیغ دین و ارزش‌های اسلامی با دغدغه کمتری صورت گیرد؛ چراکه این موضوع از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با اشاره به جایگاه مدرسه علمیه آیت‌الله حکیم (ره) شیروان، اظهار داشت: این مدرسه علمیه ازنظر تعداد طلاب ممتاز دارای رتبه نخست در بین مدارس علمیه سطح استان است که نشان‌دهنده هوش و استعداد بالای علما و طلاب این مدرسه است.

حجت‌الاسلام سعادتی افزود: مدرسه علمیه آیت‌الله حکیم (ره) شیروان هم ازنظر تعداد طلاب ممتاز و هم ازنظر سطح آموزشی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و ازنظر تعداد طلاب ممتاز در سطح علمی ممتاز در بین مدارس علمیه استان‌های سه‌گانه خراسان رتبه هفتم را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha