پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024

حوزه/ نماینده مردم شهرستانهای بیرجند، درمیان وخوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با ترویج آموزهای دینی وتوسعه آن میتوان جلوی خیلی از مشکلات وناهنجاری‌های اجتماعی را بگیریم، گفت: روحانیت فرهنگ مدنی را تقویت کنند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، حجت الاسلام سید محمد باقر عبادی، در دوره آموزشی غدیر شناسی ویژه روحانیت و ائمه جماعات خراسان جنوبی، اظهار داشت: روحانیت باید در کشور فرهنگ مدنی را تقویت کنند، تا ریشه بسیاری از مشکلات بر طرف شود.

وی با بیان اینکه امروز مفاسد یکی پس از دیگری در کشور انجام می‌شود و افراد به راحتی اختلاس می‌کنند، افزود: نخستین مشکل کشور اشتغال جوانان به ویژه جوانان تحصیلکرده است، بسیاری از فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها بیکار هستند، که این امر می‌تواند سبب بحران اجتماعی و مشکلات شود.

همه مردم به دنبال کار پشت میز نشینی هستند

حجت الاسلام عبادی با اشاره به اینکه روحانیت باید فرهنگ سازی کنند، که دیدگاه جامعه نسبت به کار تغییر کند، افزود: مفهوم کار باید در جامعه تغییر کند، چرا که همه مردم به دنبال کار پشت میز نشینی هستند و باید کارشان دولتی باشد، که این بزرگترین مشکل فرهنگی جامعه از نظر  اقتصادی است.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف با بیان اینکه بیشتر آسیب‌های اجتماعی در جامعه مربوط  به چشم و هم چشمی‌ها و احساس فقر است، اظهار داشت: بسیاری ناهنجاری‌های اجتماعی از جمله طلاق‌ها که امروز در جامعه زیاد شده است ،باید علت آن ریشه یابی شود و برخی از آسیبهای اجتماعی مربوط به فقر است.

حجت الاسلام عبادی با اشاره به اینکه باید روی سبک زندگی اسلامی خود خیلی کار کنیم، ادامه داد: تجمل گرایی، چشم و هم چشمی موجب طلاق و آسیب های اجتماعی و بزهکاری می‌شود. با ترویج آموزهای دینی و توسعه آن می توان جلوی خیلی از مشکلات و ناهنجاری‌های اجتماعی را بگیریم.

لزوم پاسخ به شبهات

وی با اشاره به اینکه امروزه شبهات زیادی در فضای مجازی مطرح می شود، اظهار کرد: وهابیت با شبهه افکنی در فضای مجازی به دنبال منحرف کردن جوانان است، لذا باید به شبهات پاسخ داده شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha