جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مرگ بر آمریکا

حوزه/امام‌جمعه موقت بجنورد با بیان اینکه یکی از درس‌های بزرگ زندگی امام کاظم(ع) سر خم نکردن در برابر طاغوت و آرزوی همیشگی مرگ برای آن‌ها است، گفت: شعار «مرگ بر آمریکا» ریشه در اندیشه والای امام کاظم (ع) دارد.

حجت‌الاسلام رضا نوری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، ضمن تبریک میلاد امام موسی کاظم (ع) اظهار داشت: حق‌گرایی و باطل‌ستیزی  بزرگ‌ترین آموزه زندگی امام کاظم(ع) است که باید بیش‌ازپیش موردتوجه قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه امام موسی کاظم (ع) همانند دیگر اوصیای الهی کوشید تا در قول و عمل به‌عنوان نمونه عینی و شاهد کامل الهی ظاهر شود، افزود: زندگی این امام بزرگوار سرشار از آموزه‌ها و درس‌هایی است که می‌تواند راهنمای عمل هر یک از افراد و جوامع بشری باشد.

استاد حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه یکی از درس‌های بزرگ زندگی امام کاظم(ع) سر خم نکردن در برابر طاغوت و آرزوی همیشگی مرگ برای آن‌ها است، اظهار داشت: ازاین‌رو شعار مرگ بر آمریکا ریشه در اندیشه والای امام کاظم (ع) دارد.

حجت‌الاسلام نوری با تأکید بر اینکه سلاطین جور در همه زمان‌ها و مکان‌ها باید بدانند که با امتی واحد و ظلم‌ستیز روبرو هستند و این درس ماندگار ائمه اطهار(ع) برای مسلمانان است، گفت: اگر امروز ملت ایران شعار «مرگ بر آمریکا» را سر می‌دهد٬ بر اساس همین آموزه امام کاظم (ع) است و مبارزه با ظلم، ستم و کفر برای امت مسلمان٬ پایانی ندارد.

وی با بیان اینکه استکبارستیزی و مبارزه بی‌پایان با سلاطین جور و ظلم مهم‌ترین بخش زندگی امام کاظم (ع) است، افزود: حق‌گرایی و باطل‌ستیزی در همه وجود امام کاظم (ع) آن صابر صدیق نبوی (ع) به‌خوبی به شکل قول و عمل و گفتار و سیره خودنمایی می‌کند.

حجت‌الاسلام نوری در ادامه با اشاره به ویژگی‌های مسلمانان ظلم‌ستیز از منظر ائمه اطهار (ع) گفت: اگر در گوشه‌ای از دنیا علیه مسلمانی اقدام و توطئه‌ای صورت گرفت٬ سکوت و خنثی بودن جایز نیست بلکه شرم‌آور است.

وی تصریح کرد: امروز در سایه سکوت مرگبار جوامع اسلامی٬ ظلم‌های فراوانی به مسلمانان مظلوم میانمار تحمیل می‌شود و این افراد از کم‌ترین حقوق شهروندی و اجتماعی نیز برخوردار نیستند.

استاد حوزه علمیه خراسان شمالی افزود: اگر مسلمانان با روحیه مبارزه و برائت از استکبار٬ در همه میدان‌ها وارد شوند٬ این همه ظلم و جنایت در حق مسلمین جهان بروز و ظهور نمی‌یابد و راه علاج این مشکلات٬ بازگشت و تأسی به آموزه‌های اهل‌بیت اطهار(ع) است.

امام‌جمعه موقت بجنورد با بیان اینکه اگر رفاه و آزادی و فرار از ظلم را می‌خواهیم باید به فرهنگ نبوی و علوی بازگردیم و امامت سرچشمه همه این فرهنگ‌ها است، خاطرنشان کرد: اسلام نبوی٬ اسلام رأفت و مهربانی٬ اسلام مبارزه با ظلم و اسلام رفاه و آزادی است و اگر به این راه اصیل بازگردیم همه مشکلات جامعه اسلامی حل‌وفصل می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha