جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت‌الاسلام مهدی نژاد

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان سمنان با بیان اینکه سینما ابزاری قوی در مقابل تبلیغات سوء دشمنان است، گفت: بقای انقلاب به انقلابی بودن همه تشکیلات و ارکان کشور است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید علی مهدی نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در سمنان، با اشاره به‌روز سینما اظهار داشت: ابزار تبلیغ هم می‌تواند اعملی باشد  و هم می‌تواند تصویری باشد و مخاطب معمولاً باهم یک‌جور نیستند و با یکدیگر تفاوت دارند.

مدیر حوزه علمیه استان سمنان تصریح کرد: همهٔ مردم در پذیرش مطلب با هم مساوی نیستند و خداوند ما را مختلف خلق کرده است و بعضی افراد علاقه دارند که فقط با گوششان بشنوند و بعضی‌ هم علاقه دارند که عمل و رفتار و کردار فرد را ببینند و الگوگیری کنند و برخی هم دوست دارند با چشم ببینند و این همان بحثی است که امروز در سینما وجود دارد.

وی افزود: اصل وجود سینما با توجه به اختلاف ما انسان‌ها در پذیرش مطلب ضروری است، اما مطلب اصلی سینمای انقلابی است و رهبر معظم انقلاب اسلامی بحث انقلابی گری را برای همه حوزه مطرح می‌کنند و بقای انقلاب ما به انقلابی بودن همه تشکیلات این نظام است که یکی از این‌ها سینما محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی نژاد خاطرنشان کرد: سینما از جهات مختلف می‌تواند انقلابی عمل کند و یکی از آن‌ها این است که فیلم‌هایی که می‌تواند در مردم تأثیر انقلابی بودن را بگذارد را لازم نیست از خارج الگو گیری کنیم، بلکه خودمان نیروهای توانمندی داریم که فیلم‌هایی را تولید کنند و به نمایش بگذاریم که یادآور شجاعت‌ها، شهامت‌ها، کرامت‌ها و بزرگواری مردم ایران است.

وی افزود: دومین مورد این است که ما از هنرمندانی استفاده کنیم که  انقلابی باشند نه از هر هنرمندی، هنرمندی که واقعاً دل به انقلاب داده است و انقلابی است و سوابق خوب و روشنی دارد و وقتی مردم فیلم او را می‌بینند، نقطه‌ضعف نداشته باشد.

مدیرحوزه علمیه سمنان تصریح کرد: سوم این است که ما در چهل سالی که گذشته سوژه‌های خوبی در انقلاب اسلامی داشتیم که هنرمندان می‌توانند از این سوژه‌ها استفاده کنند مثلاً جدیداً شهید محسن حججی و امثال این‌ها که نسل چهارم  انقلاب هستند، همچنین انسان‌های شجاعی که در کشور تربیت‌شده‌اند؛ این سوژه‌ها در سطح بسیار وسیعی وجود دارند حالا چه در زمینه جهاد، چه در زمینه مقاومت، چه در زمینه مباحث سیاسی و اقتصادی است و در همه زمینه‌ها می‌توانند که از این الگوهای خوب استفاده کنند.

وی گفت: چهارم این است که فیلم‌های سینمایی بر اساس واقعیت باشد حالا گاهی تخیلی است نمی‌توانیم بگوییم همه واقعی است ولی فیلم‌ها و سریال‌هایی که جنبه واقعی دارد مخاطب بیشتر به آن توجه می‌کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی نژاد بیان کرد: نکته دیگر برای انقلابی بودن این است که بعضی از قسمت‌ها را که می‌توانند از برخی آیات قرآن و روایات اهل‌بیت (ع) و گفتار امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری استفاده کنند و این مسأله می‌تواند بسیار کارساز باشد و نکته آخر این است که ما در تاریخ شیعه گفتنی‌ها بسیار زیاد داریم و بیایند گذشته شیعه را مطالعه کنند و به نمایش بگذارند، این امر برای مردم نیز جاذبه دارد و گذشته شیعه گذشته پرافتخاری است و کمتر معمولاً از این مورد اطلاع دارند.

مدیر حوزه علمیه سمنان افزود: توصیه من این است که سینماها می‌توانند یک ابزار تبلیغی بسیار قوی در مقابل تبلیغات سؤیی که از طریق فیلم‌ها علیه انقلاب است می‌توانیم از آن استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: سینما گران بدانند که کشور ما بیش از دویست هزار شهید دارد و  امروز سر سفره‌ای نشسته‌ایم که تمام این کشور در راه انقلاب شهید داده‌اند و این سفره مقدس است و باید قداستش را حفظ کنیم و نکند خدای‌ناکرده به این سفره که شهدا پهن کرده‌اند ناشکری کنیم و بعد خدای متعال به خاطر این ناشکری ما را عذاب کند.

انتهای پیام/
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha