جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آموزش اسلام معتدل به هزار واعظ دینی اندونزی

حوزه/ به گفته یک مقام مرکزی نهضت العلمای اندونزی، بزرگترین سازمان اسلامی اندونزی، برنامه آموزشی برای یاد دادن اسلام صلح‌طلب و معتدل به ۱ هزار واعظ در جاکارتا در ماه نوامبر آغاز می‌شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از thejakartapost، نهضت العلماء، بزرگترین سازمان اسلامی در اندونزی، اعلام کرده این نهاد در حال تهیه پیش نویس یک برنامه درسی جدید برای آموزش 1 هزار واعظ در جاکارتا، پایتخت این کشور برای گسترش آموزه های صلح آمیز اسلامی می‌باشد.
دکتر محمد معصوم مشفیده، معاون هیات مدیره مرکزی نهضت العلماء در این باره گفت: انتظار می‌رود این آموزش در ماه نوامبر امسال با همکاری دولت جاکارتا آغاز به کار کند. این برنامه درسی توضیح می‌دهد که چگونه می‌توانیم اسلام معتدل و صلح ‌طلب را به یک دین سرتاسری در مجمع الجزایر اندونزی اجرایی کنیم. بر اساس این سیستم جدید تمامی واعظان باید هنگام موعظه و سخنرانی به مشکلات مردم در جامعه توجه داشته باشند و به ‌آن‌ها بپردازند.
معصوم افزود: تقریبا 1 هزار واعظ دینی در این برنامه آموزشی که در مراحل مختلف ارائه می‌شود، شرکت خواهند کرد.
وی در ادامه گفت: جنبه‌های فنی مختلف این برنامه آموزش هنوز در حال تدوین و تدارک هستند. در این راستا جمعه گذشته قراردادی با دولت جاکارتا به امضاء رسانده‌ایم و قصد داریم جنبه‌‌های مختلف مربوط به این برنامه آموزشی را با زیردستانمان در میان بگذاریم. به علاوه با موسسات تبلیغی‌مان نیز هماهنگ کرده‌ایم. ما بر این باور هستیم که این  در سیستم آموزشی جدید واعظان دینی می‌توانند به کاهش تنش‌های فرقه‌ای و مذهبی میان مسلمانان در جاکارتا و یا حداقل در میان کادرهای دانشگاهی کمک کنند.
به گفته این مقام نهضت العلما تمامی بودجه مورد نیاز برای این سیستم آموزشی جدید قرار است توسط دولت اندونزی تحت پوشش قرار بگیرد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha