جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام عادل

مدیر کل اوقاف وامور خیریه استان قزوین گفت: حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد جمعیت استان با حضور در مساجد فریضه نماز را به جماعت اقامه می‌کنند که این وضعیت مطلوب نیست و باید جذابیت مساجد بیشتر شده و باید از تمام ظرفیت مساجد استفاده نماییم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین ،حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا عادل، عصر امروز در جلسه شورای اقامه نماز، با اشاره به تعداد مساجد استان گفت: در استان حدود ۲۲۰۰ مسجد دوجود دارد که به طور میانگین در مساجد شاخص و پرجمعیت ما حدود ۱۵۰ نفر برای اقامه نماز ظهر و عصر و مغرب و عشاء حضور می‌یابند.

وی افزود: اینکه تنها یکی از کارکردهای مساجد که اقامه فریضه نماز جماعت است؛ مورد استفاده قرار گیرد از مسائلی است که تلاش بیشتر مسئولان امر را برای کار و برنامه‌ریزی در این راستا می‌طلبد و در این خصوص امام جمعه شهر قزوین نیز معتقد است از تمامی ظرفیت‌های دینی این پایگاه عظیم استفاده نشده است.

وی ادامه داد: مساجد خانه‌های بهشتی روی زمین هستند که مظلوم و مهجور واقع شده‌اند و یکی از وظایف ماست که  در این مکان های مقدس و ارزشمند برای آحاد مردم وجوانان برنامه های منظم فرهنگی وقرآنی داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین عادل بیان داشت:  ما در سطح استان ۳۳۰ کانون در مجموعه مساجد استان داریم که سه هدف و اصل مسجد محوری، تربیت محوری و جوانگرا بودن در برنامه‌‌ریزی این کار مد نظر است.

مدیر کل اوقاف وامور خیریه استان قزوین تصریح کرد: مساجد بهترین پایگاه دینی و مذهبی هستند و می‌بایستی به صورت مدیریت واحد و منسجم اداره شوند تا از تمام ظرفیت‌های آن بتوان بهره‌برداری کرد.

وی اظهار کرد: اگر بخواهیم مساجد را خانه خدا و مردم کنیم باید برخی تفکرات حاکم بر مساجد را اصلاح کرده و از تمام ظرفیت مساجد استفاده کنیم و این محقق نمی‌شود مگر با مدیریت جامع و داشتن یک برنامه راهبردی برای مساجدمی باشد.

وی ادامه داد:  نبود این مدیریت واحد و تفکرات حاکم بر آن باعث شده که متاسفانه از حضور جوانان در مسجد بی‌بهره باشیم و تبدیل مساجد به مسجد  مسکوت را شاهد باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین عادل عنوان داشت: اگر بتوانیم جوانان را به مساجد جذب و آن را درست مدیریت کنیم؛ آن موقع می‌توانیم شاهد توسعه برنامه‌های فرهنگی، کاهش بزهکاری و ترویج اخلاق دینی در جامعه باشیم..

مدیر کل اوقاف وامور خیریه استان قزوین تصریح کرد: هیات امنای مساجد باید بر اساس نیازهای روز برنامه‌های مسجد را برنامه‌ریزی کنند و در مجموع هماهنگ با جامعه‌ امروزی شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha