جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت‌‌الاسلام والمسلمین یعقوبی- امام جمعه بجنورد

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی تصریح کرد: کشتار زنان و کودکان میانماری غیرقابل‌تحمل است و این کشتارها در حالی صورت می‌گیرد که مجامع بین‌المللی گاهی از کشتن یک حیوان که کار درستی نیست، فریادشان بلند می‌شود، اما در مقابل کشتار این‌ همه انسان سکوت کرده‌اند

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با اشاره به سکوت مجامع بین المللی مدعی حقوق بشر و  دولت‌های اسلامی در قبال جنایات علیه مردم مسلمان میانمار، اظهار داشت: امت اسلامی نباید با انتظار شکستن سکوت و اقدام مدعیان حقوق بشر وقت خود را در دفاع از مسلمانان مظلوم میانمار هدر دهند.

مسلمانان به پا خیزند

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی با تأکید بر اینکه مسلمانان با انفاق جان و مال خود برای حمایت از مسلمانان میانمار به پا خیزند، افزود: حضرت محمد (ص) در مورد کمک به هم‌کیش می‌فرماید: «هر کس صدای مسلمانی را بشنود که فریاد می‌کند و کمک می‌طلبد؛ اما با او کمک نکند مسلمان نیست».

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی تصریح کرد: فاجعه بارتر از جنایات و نسل‌کشی مسلمانان میانمار، سکوت مدعیان حقوق بشر و برخی دولت‌ها و سازمان‌های بین‌المللی است که با بی‌تفاوتی این وقایع هولناک، نقض حقوق بشر و نسل‌کشی مسلمانان در میانمار را به نظاره نشسته‌اند.

کشتار مسلمانان میانمار لکه ننگی بر چهره تاریخ

وی با بیان اینکه کشتار مظلومانه مسلمانان بی‌دفاع میانمار لکه ننگی بر چهره تاریخ است، تصریح کرد: باید دولت‌های ماسلامی و مسلمان دنیا با وحدت و اتحاد بیش‌ از پیش، محکم و جدی جلوی این نسل‌کشی را بگیرند.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اهدای جایزه صلح نوبل به آنگ سان سوچی، رهبر حزب حاکم اتحاد ملی برای دموکراسی میانمار، گفت: مدعیان حقوق بشر و برندگان جایزه صلح نوبل متهمان اصلی جنایات امروز جهانند و ملت‌های آزاده و وجدان‌های بیدار جهان، آنها را محکوم می‌کنند.

از نگاه حقوق بشر غربی جان انسان ها ارزشی ندارد

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: کشتار زنان و کودکان میانماری غیرقابل‌تحمل است و این کشتارها در حالی صورت می‌گیرد که مجامع بین‌المللی گاهی از کشتن  یک حیوان که کار درستی نیست، فریادشان بلند می‌شود، اما در مقابل کشتار این‌ همه انسان سکوت کرده‌اند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با محکوم کردن کشتار مسلمانان در میانمار خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی تک‌تک ما وظیفه‌داریم فریاد مظلومیت مسلمانان مظلوم میانمار را به گوش جهانیان برسانیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha