جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
نمازجماعت

حوزه/ استاد حوزه علمیه قزوین بر ضرورت ترویج فرهنگ نماز اول وقت در جامعه تاکید کرد و گفت: کسی که لباس اطاعت از خدا و اهل بیت(ع) را بر تن دارد، هرگز نماز اول وقت را به تاخیر نمی‌اندازد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام علی طهماسبی صبح امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه امام صادق (ع) قزوین ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه بر ضرورت توجه به تقوا و تهذیب همراه با تحصیل تاکید کرد گفت: طلاب حوزه های علمیه باید در مرحله اول تهذیب وتقوا را در روح و جسم خود نهادینه کنند.

وی به آثار و برکات خواندن نماز اول وقت اشاره و خاطرنشان کرد: نماز موجب افزایش اعتماد به نفس می شود، زیرا وقتی انسان با خدا سخن می گوید و از او یاری می جوید، پروردگار مهربان به دنبال آن، به انسان مدد می رساند، زیرا خدای متعال فرموده است «ادْعُونِي أَسْتَجِبْ لَكُمْ»، همین امر سبب می شود تا آدمی توان بیشتری در خود احساس کند که این ناشی از توکلی است که مومن به خدا دارد.

استاد حوزه علمیه قزوین با اشاره به اینکه خواندن نماز اول وقت آثار و برکات زیادی بر روی افراد و جامعه خواهد داشت، اظهار کرد: پیامبر اکرم(ص) در اهمیت نماز خواندن می فرمایند: «چیزی که مسلمان را کافر می کند،‌ ترک عمدی نماز واجبش است و فاصله میان ایمان و کفر، ترک نماز است.»، بنابراین مسلمانان نباید نسبت به خواندن نماز خویش هیچ گونه سهل انگاری داشته باشند و هر گونه عبادت و کاری را برای رضای خداوند انجام دهند.

وی افزود: پرستش و عبادت پروردگار حس شکرگزاری را در انسان زنده می کند و قدردانی از مقام پروردگار که نعمت های زیادی را در اختیار آدمی قرار داده، نشانه شایستگی او نسبت به تمامی الطافی به شمار می رود که حضرت حق به او ارزانی داشته است.

استاد حوزه علمیه قزوین عنوان داشت: کسی که لباس اطاعت از خدا و اهل بیت(ع) را  بر تن دارد، هرگز نماز اول وقت را به تاخیر نمی‌اندازد و همواره بر خواندن فریضه نماز در اول وقت شرعی مراقبت می‌کند

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha