جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مبلغات

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد با تأکید بر اینکه باید مراقبت شود تا خرافات و بدعت‌ها وارد دین نشود، گفت: بدعت‌ها و خرافات بزرگ‌ترین ضربه را به پیکره اسلام وارد می‌کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام ناصر هدایتی صبح امروز در گردهمایی مبلغات و تشکل‌های دینی بانوان بجنورد اظهار داشت: بیان حقانیت و چهره واقعی دین اسلام از ضروریات عصر کنونی است.

وی با تأکید بر اینکه باید مراقبت شود تا خرافات و بدعت‌ها وارد دین نشود، افزود: بدعت‌ها و خرافات بزرگ‌ترین ضربه را به پیکره اسلام وارد می‌کند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد در ادامه با اشاره به اینکه نسل جوان و آینده‌ساز جامعه اسلامی نیازمند الگو برداری صحیح در حوزه‌های فردی و اجتماعی است گفت: وظیفه فعالان فرهنگی به‌ویژه دینی ارائه الگوی مناسب به نسل جوان  است و این مهم صرفاً با بیان وقایع تاریخی و فرهنگی گذشته به‌ویژه تاریخ اسلام محقق می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه وقایع تاریخی و دینی باید با دقت احصا و بیان شوند، اظهار داشت: امانت‌داری و بیان صحیح وقایع تاریخی به‌ویژه واقعه عاشورا در ارائه الگوی مناسب زندگی اسلامی مؤثر است.

حجت‌الاسلام هدایتی با بیان اینکه دین اسلام دین کامل و دربردارنده تمامی نیازهای فردی و اجتماعی بشر است، تصریح کرد: افراط‌ و تفریط و تجمل‌گرایی در دین اسلام جایی ندارد و باید به این موضوع مهم توجه شود تا مراسم‌های فرهنگی و دینی به دور از این آسیب‌ها برگزار شوند و برگزارکنندگان این مجالس ارائه‌ دهنده الگوی نامناسب زندگی تجمل گرایانه غرب نباشند و بتوانند سبک زندگی اسلامی را ارائه دهند.

وی با بیان اینکه بانوان در درک عواطف و احساسات  قوی‌تر عمل می‌کنند، گفت: بیان احساسات و عواطف واقع در واقعه عاشورا در فرایند بازخوانی واقعه عاشورا بسیار مهم است و باید توجه داشت که این امر ازجمله مواردی است که در مجالس عزاداری بانوان باید به آن توجه شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد با اشاره به اینکه ترویج ارزش‌های اسلامی در حوزه حجاب و عفاف یکی دیگر از مسائلی است که در مجالس مذهبی بانوان باید به آن توجه ویژه شود، اظهار داشت: چون تهاجم فرهنگی در حوزه عفاف و حجاب باعث بروز آسیب‌های متعدد در جامعه شده است بنابراین باید مبلغات بیش‌ازپیش به این موضوع توجه کنند.

وی همچنین با اشاره به هم‌زمانی هفته امربه‌معروف و نهی از منکر با هفته اول محرم، بر توجه  ویژه به نهادینه کردن این وظیفه اجتماعی در جامعه تأکید کرد.

حجت‌الاسلام هدایتی تأکید کرد: امربه‌معروف و نهی از منکر، فلسفه اصلی واقعه عاشورا و پیام حضرت امام حسین (ع) به جهانیان است و همه وظیفه داریم با بازخوانی صحیح  واقعه عاشورا، این پیام را به گوش جهانیان برسانیم

وی با بیان اینکه مسئله محرم و عاشورا از بنیادی‌ترین و اصلی‌ترین مسائل مکتب تشیع بوده که حیات اسلام مرهون آن است، خاطرنشان کرد: تمام هیئت‌های مذهبی باید در راه پاسداری از عاشورا، انقلاب اسلامی، خون شهیدان و حمایت از جایگاه ولایت‌فقیه گام بردارند و بیش‌ازپیش تلاش کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha