جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آیت الله طه محمدی

حوزه/ امام جمعه همدان با تاکید بر لزوم تقویت حوزه های علمیه خواهران، گفت: انسان سازی فلسفه و هدف نهایی حوزه های علمیه به شمار می رود؛ سلمان فارسی اولین طلبه راه اسلام بود و نشانه بزرگی از انسان خود ساخته، لذا طلاب باید چنین بزرگانی را برای خود الگو قرار دهند.است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی، ظهر امروز در آیین افتتاحیه سال تحصیلی 96-97 مدرسه علمیه الزهرا(س) شهر همدان گفت: در منابع ذکر شده است که در کنار یاران مهدی موعود(عج) 50 نفر زن حضور دارند.

وی تصریح کرد: در جامه امروزی و خانواده اسلامی، زن دارای نقشی والا است، اگر بگوییم 80 درصد تربیت اسلامی و انسان سازی توسط بانوان انجام می شود اغراق نکرده ایم.

امام جمعه همدان با اشاره به جایگاه زن در اسلام، گفت: باید حوزه های علمیه در مرحله نخست به فکر رشد مدارس علمیه خواهران باشند، چون تربیت خانواده به عهده زن ها است.

وی در ادامه افزود: با توجه به فضای مجازی و فعالیت های دشمنان اسلام نسبت به افزایش خرافات در زندگی ها و عزاداری ها، حوزه های علمیه باید در عرصه پاسخگویی و تبلیغ دین الهی فعالیت بیشتری داشته باشند.

آیت الله طه محمدی خاطرنشان کرد: در زمان ما زنان در دو بخش دانشگاه و حوزه به ادامه تحصیل می پردازند، از این رو خواهران حوزوی این را بدانند که وظیفه ای سنگین تر دارند و باید کیفیت خروجی مدارس علمیه خواهران افزایش یابد.

وی افزود: دوره جوانی، زمان پیشرفت انسان و کسب علم است، اگر از این نعمت غافل شویم، ضرر بزرگی به خود رسانده ایم، حوزه های علمیه باید در آموزش فضیلت ها و زدودن رذائل اخلاقی به جوانان کمک کنند.

نماینه ولی فقیه در استان همدان در پایان بیان داشت: انسان سازی فلسفه و هدف نهایی حوزه های علمیه به شمار می رود؛ سلمان فارسی اولین طلبه راه اسلام بود و نشانه بزرگی از انسان خود ساخته، لذا طلاب باید چنین بزرگانی را برای خود الگو قرار دهند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha