جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام قلندری

حوزه/ در دانشگاه ها سیستم آموزشی وجود دارد و بیشترِ اساتید به سمت جنبه های آموزشی و پژوهشی سوق داده می شوند. اما برنامه چندانی برای مقوله پرورش دیده نمی شود. لذا برای تقویت پرورش دانشجویان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها تأسیس شده است.

حجت الاسلام قلندری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» با بیان اینکه فلسفه وجود نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، تنها حضور یک روحانی به عنوان یک نیروی اداری نیست، بلکه کار طلبگی کردن است. اظهار داشت: در دانشگاه ها سیستم آموزشی وجود دارد و بیشتر اساتید به سمت جنبه های آموزشی و پژوهشی سوق داده می شوند، اما برنامه چندانی برای مقوله پرورش دیده نمی شود. لذا برای تقویت پرورش دانشجویان، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها تأسیس شده است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه رازی کرمانشاه افزود: در این راستا برنامه های فرهنگی دانشگاه ها به خصوص امور معنوی و دینی چه در شورای فرهنگی، چه در کف دانشگاه بخواهد اجرا شود، برای آنکه دچار تحریف ها و کجروی هایی در این مسیر نشوند باید زیر نظر نهاد باشد.

وی با بیان اینکه نهاد رهبری وظیفه اجرایی ندارد، ادامه داد: کار اصلی نهاد نمایندگی در دانشگاه ها حمایت، نظارت و هدایت است. حمایت از دانشجویان و امورات فرهنگی، نظارت بر امور فرهنگی و کل دانشگاه و سوم رهبری است برای رهبری نیز برنامه هایی نظیر طرح ضیافت اساتید، شورای هم اندیشی اساتید، شورای مشورتی دانشجویی و... داریم

*برنامه های نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه رازی:

حجت الاسلام قلندری با اشاره به اینکه که آغاز سال تحصیلی جدید با شروع دهه محرم مصادف شده است بیان داشت: از آنجایی که بهترین بستر برای تبلیغ دین، معارف اسلامی و اخلاقیات همین منابر و جلسات سید الشهدا است، برنامه های ما نیز با عزاداری سید الشهدا آغاز خواهد شد.

وی با تأکید بر اهمیت هیأت های دانشجویی در دانشگاه گفت: برای تقویت هیأت دانشگاه رازی برنامه بخصوصی داریم. به گونه ای که به توفیق الهی فعالیت هیأت به مرور از صرف دانشگاه خارج و در سطح شهر نیز اثر گذار شود.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه رازی کرمانشاه با اشاره به نقش کلیدی روحانی در امور مذهبی و فرهنگی، گفت: برای خوابگاه های دانشجویی مبلغینی را هماهنگ نموده ایم که به مسایل اخلاقی و اعتقادی دانشجویان پاسخ دهند. همچنین به واسطه آنها نماز های جماعت را در خوابگاه ها ساماندهی نموده ایم.

حجت الاسلام قلندری در ادامه بیان برنامه های نهاد رهبری در دانشگاه رازی، از تقویت و راه اندازی کانون های جدید و قدیم مجموعه نهاد نمایندگی خبر داد و گفت: برای جدیدالورودها برنامه ویژه ای با حضور کانون ها مذهبی تدارک دیده ایم که همین امر موجب تقویت نقش کانون ها خواهد شد.

وی با بیان اهمیت نقش و جایگاه اساتید دانشگاهی در وضعیت کلان فرهنگی دانشگاه، عنوان داشت: برنامه هایی را نیز مخصوص اساتید در نظر داریم. که از جمله آن می توان به راه اندازی جلسات هم اندیشی اساتید نخبه دانشگاه در موضوعات فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، علمی و... اشاره نمود. و در این خصوص باید گفت که شورای هم اندیشی اساتید هیأت اندیشه ورز فوق العاده قوی است که می تواند در مسائل دانشگاه، شهر و استان بسیار راه گشا باشد.

*قوت ها بیش از ضعف هاست

وی در پایان گفت:  در دانشگاه رازی برنامه های بسیاری اجرا می شود و از آنجایی که در دانشگاه که عقاید و خلقیات متفاوتی وجود دارد، ممکن است که بین برنامه های خوب فراوان برنامه ای حاشیه ساز شود. لذا انتظار داریم که مجموعه های برون دانشگاهی با صعه صدر بیشتری با این موارد برخورد کنند. ما نیز عمیقاً امیدواریم که دیگر شاهد چنین مواردی نباشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha