پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تصاویر/ گردهمایی مدیران مراکز تخصصی تحت اشراف آیت الله العظمی مکارم

حوزه/ معاون پژوهشی موسسه دارالاعلام لمدرسه اهل البیت(ع) از تربیت ۷۰ نیروی کارآمد در زمینه نقد وهابیت خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت‎الاسلام کوثری ظهر امروز در گردهمایی مراکز تحت اشراف آیت‎الله العظمی مکارم شیرازی که در مدرسه امام کاظم(ع) قم برگزار شد، با اشاره به مراحل تاسیس موسسه دارالاعلام گفت: این موسسه با توجه به کاستی‎های موجود در عرصه پژوهش در عرصه وهابیت و در سال 89 شکل گرفت.

وی افزود: این موسسه با هدف شناخت و نقد افکار وهابیت دفاع از عقاید حقه اهل بیت(ع) و تربیت نیروهای متعهد به همت عد‏ای صاحب نظران برجسته تحت مدیریت حجت الاسلام مکارم کار خود را آغاز کرد.

معاون پژوهشی موسسه دارالاعلام لمدرسه اهل البیت(ع) تصریح کرد: در راستای نیازهای ملی و فراملی در زمینه تربیت نیروهای متخصص در زمینه تحقیق و تفسیر در سطوح عالی فعالیت‎هایی انجام شده که نتیجه آن تا کنون تربیت 70 نیروی کارآمد و زبده است.

وی گفت: با توجه به این که این آموزش‎ها به شکل پژوهش محور انجام می‏ شود، صدها مقاله نیز توسط دانش پژوهان این مرکز تولید شده که 100 مقاله در مراکز علمی و پژوهشی حوزوی منتشر شده است.

حجت‎الاسلام کوثری گفت: چهار دوره نقد وهابیت نیز در قم برگزار شده است؛ برگزاری سه دوره نفد وهابیت با حضور طلاب شبهه قاره هند؛ ایجاد شعبات این مجموعه در شیراز و اهواز و مناطق مختلف از جمله فعالیت‎های این مرکز بوده است.

وی گفت: تالیف درسنامه نقد وهابیت به عنوان دو واحد درسی از دروس آیت الله  العظمی سبحانی که در حوزه نیز تدریس می‏ شود و برگزاری دو همایش تخصصی در زمینه وحدت و تقریب و همچنین ایجاد کتابخانه 200 هزار کتابی و انتشار 80 جلد کتاب و مجله سراج منیر از دیگر فعالیت‎های این مرکز بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha