شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/ گردهمایی مدیران مراکز تخصصی تحت اشراف آیت الله العظمی مکارم

حوزه/ مدیر مرکز تخصصی فقه و اصول امام کاظم( ع) بیان کرد: ۱۱ عنوان مختلف از جمله تاریخ، فقه، نهج‌البلاغه، تبلیغ، کلام جدید و حدیث‌شناسی در این مرکز تدریس می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت‌ الاسلام والمسلمین سید محمد واحدی ظهر امروز در گردهمایی مراکز تحت اشراف آیت‎الله العظمی مکارم شیرازی که در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد، با ذکر این مطلب که تا کنون 212 روز درسی در مرکز تخصصی فقه و اصول امام کاظم(ع) برگزار شده است گفت: یکی از فعالیت های این مرکز برگزاری دروس در روزهای هفته به غیر از پنج‌شنبه‌ها و جمعه‌ها و از صبح تا شب است که طلاب در فضای درسی بیشتری حضور داشته باشند.

مسئول دفتر هماهنگی امور مدارس قم افزود: امسال از میان بیش از هزار طلبه داوطلب 26 طلبه جدید انتخاب و به این مرکز اضافه شده‌اند؛ شیوه نقد سلفیت و تکفیری‌ها در یکی از دوره‌های آموزشی این مرکز مورد توجه قرار گرفته است.

مدیر مرکز تخصصی فقه و اصول امام کاظم(ع) بیان کرد: 11 عنوان مختلف از جمله تاریخ، فقه، نهج‌البلاغه، تبلیغ، کلام جدید و حدیث‌شناسی در این مرکز تدریس می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: در فصل تابستان نیز تدرس طلاب در مرکز تخصصی فقه و اصول امام کاظم(ع) با عناوین مختلف از جمله مهارت‌های تبلیغی، تاریخ قواعد فقهی و کلام دنبال شده است.
حجت‌الاسلام والمسلمین واحدی با اشاره به اینکه درس اخلاق هر چهارشنبه به صورت عمومی برای طلاب پایه‌های مختلف این مرکز برگزار می‌شود، تصریح کرد: مباحث تخصصی اخلاق مورد نیاز هر پایه نیز به صورت جداگانه در درس‌های متفاوت مطرح می‌شود.
وی گفت:  هر چند طلاب کمی در مرکز تخصصی فقه و اصول امام کاظم(ع) فعالیت دارند، اما در این مرکز 83 عنوان مقاله و دو نشریه «فقیهانه» و «قنائم» به ثبت رسیده و برگزاری 20 کارگاه و نشست، تهیه جزوات کمک پژوهشی و آموزشی به منظور تسلط بیشتر طلاب بر مباحث فقهی و برگزاری نشست‌های مشاوره‌ای برای هر درس از جمله اقدامات انجام شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha