سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
حجت الاسلام علی اصغر زارعی-قائم مقام حوزه علمیه همدان

حوزه/ حجت الاسلام زارعی گفت: اگر طلبه ای تصور کند که در حوزه می تواند با فاصله گرفتن از سیاست به هدف خود برسد، راه را اشتباه رفته است، چرا که حوزه و روحانیت نمی تواند به سرنوشت نظام و جامعه بی تفاوت باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام علی اصغر زارعی، سرپرست تهذیب حوزه علمیه همدان، عصر امروز در دوره آشنایی با وظایف روحانیت ویژه متقاضیان تلبس حوزه علمیه همدان، گفت: دین اسلام فقط با حکومت اسلامی اجرا می شود.

وی تصریح کرد: اگر طلبه ای تصور کند که در حوزه می تواند با فاصله گرفتن از سیاست به هدف خود برسد، راه را اشتباه رفته است، چرا که حوزه و روحانیت نمی تواند به سرنوشت نظام و جامعه بی تفاوت باشد.

حجت الاسلام زارعی با بیان اینکه ما انقلابی گری را از نبی مکرم اسلام(ص) فرا گرفته ایم، گفت: حرکت نبی مکرم اسلام(ص) در آغاز رسالت خود انقلابی بود و ایشان در آغاز را با ظلم و فساد جهان عرب مقابله کرد.

وی در ادامه اظهار داشت: رهبر کبیر انقلاب دید وسیعی نسبت به آینده انقلاب و آینده ایران داشت و ایشان همیشه نسبت به متحجران و افکار غلطی که دین را از سیاست جدا می داند اعتراض کرده است.

سرپرست تهذیب حوزه علمیه همدان با اشاره به این که هیچ کسی سیاست زدگی را تایید نمی کند، بیان داشت:  یزید از امام حسین(ع) می خواست که با حکومت کار نداشته باشند و قیام امام حسین(ع) به این مساله را آموزش داد که دین از سیاست جدا نیست.

وی در ادامه افزود: اجرایی کردن دین الهی بدون حکومت اسلامی محقق نمی شود، روحانی و مبلغی که با سیاست کاری ندارد، اهداف اسراییل و آمریکا را محقق می کند، دشمنان اسلام با حاکمیت اسلام مشکل دارند نه با یک حکم فقهی.

حجت الاسلام زارعی در پایان گفت: حاکمیت اسلامی سبب از بین رفتن منافع مستکبران جهان شده است، نیروهای اسلامی منطقه را از استعمار مستکبران خارج کرده اند و این مساله عامل اصلی مشکل دشمنان با ولایت فقیه است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha