جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام صفایی بوشهری

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه ورزش قهرمانی و همگانی در شرایط کنونی یک ضرورت است، گفت: با ورزش می توان بسیاری از مشکلات و معضلات اجتماعی را حل کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر پیش از ظهر امروز(یکشنبه)، به مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش، مدیرکل و مسؤولان اداره کل ورزش و جوانان و جمعی از رؤسای هیئت های ورزشی استان بوشهر با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر دیدار کردند.

حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری در این نشست ضمن گرامیداشت هفته تربیت بدنی و ورزش،گفت: ورزش مقوله ای است که اگر از جامعه حذف شود یا مورد بی توجهی قرار گیرد آن جامعه دچار نابسامانی جسمی، روحی روانی و عقب‌گرد در حوزه افتخار و پیشرفت خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر تأکید کرد: ورزش عامل اصلی سالم سازی و سالم مانی جامعه است و توجه به آن، توجه به داشتن روحیه سلامت و شادابی اجتماعی و جسمی و روحی است.

وی با بیان اینکه ورزش قهرمانی و همگانی در شرایط کنونی یک ضرورت است، گفت: ورزش همگانی نیاز تمامی افراد جامعه، و ورزش قهرمانی یک راهکار برای تجلی اقتدار یک نظام است.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری با اشاره به مقوله ورزش در استان، افزود: استان بوشهر از دیرباز یک استان ورزشی بوده و این یک ظرفیت بسیار بالایی است که در این استان وجود دارد.

رئیس شورای حوزه علمیه بوشهر تصریح کرد: با مدیریت فوق العاده و دانش بنیان و تهیه زیرساخت ها و اعتبارات مناسب، می توانیم در بازه زمانی نه چندان دور یکی از استان های مطرح در تمامی رشته های ورزشی در سطح کشور باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر افزود: ورزش استان بوشهر از دیرباز دارای مشکلات عدیده ای به ویژه در حوزه زیرساخت بوده است که در سال های اخیر پیشرفت های خوبی داشته ایم اما با حالت آرمانی فاصله داریم.

رئیس شورای حوزه علمیه بوشهر ادامه داد: در رابطه با زیرساخت ها باید با  برنامه ریزی دانش بنیان در افق 1404 به تمام استانداردهای مورد نیاز در زمینه ورزش دست پیدا کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری با تأکید بر اینکه ورزش در استان بوشهر یک ضرورت است، گفت: با ورزش می توان بسیاری از مشکلات و معضلات اجتماعی را حل کرد.

در پایان این دیدار، جامعه ورزش و جوانان استان بوشهر با اهدا لوحی از نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر به جهت حمایت ها و تلاشهای ایشان در توسعه و پیشرفت ورزش در استان بوشهر تقدیر کردند.

دشمن بیکار نخواهد نشست

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری همچنین در دیدار جداگانه دیگری با مسؤولان و جمعی از کارکنان سازمان عقیدتی سیاسی نیروهای مسلح مستقر در استان بوشهر، گفت: همواره در طول تاریخ هر نظام و کشوری که نیروهای مسلح قوی داشته، دارای یک مصونیت خاص بوده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با بیان اینکه اعتقادات و باور، اساس حیات یک انسان است، افزود: اعتقادات جوهره شخصیت انسان است و این شخصیت انسان است که تمامی امور مترتب بر آن است.

نماینده مقام معظم رهبری در استان و امام جمعه بوشهر با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب عقیدتی است، ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران، انقلابی است که آمده همه را به سمت خدا دعوت کند به همین خاطر نیروهای مسلح آن یک نیروی عقیدتی و دارای روحیه جهادی هستند.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری گفت: سازمان عقیدتی سیاسی ارتش از همان آغاز تشکیل، با این نگاه شکل گرفت که نیروهای مسلح به سمت و سویی حرکت کنند که نگاه اسلام به آن سمت است.

وی با تأکید بر اینکه خدمت در ارتش جمهوری اسلامی ایران عبادت است، تصریح کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران ارتش اسلام است و در اسلام هیچ کاری به اندازه دفاع از سرزمین های اسلامی دارای اجر و ثواب نیست.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر ادامه داد: ارتش جمهوری اسلامی ایران همان ارتش پیامبر گرامی اسلامی (ص)، امیرالمؤمنین (ع) و ابا عبدلله الحسین (ع) است.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری با بیان اینکه نیروهای مسلح ما نیروی اسلام هستند، ادامه داد: این شاخصه، نیروهای مسلح ما را در جهان متمایز کرده است به همین خاطر نقش عقیدتی سیاسی ارتش در این زمینه بسیار مهم است.

وی بیان داشت: آینده از آن اسلام و مستضعفین است به همین خاطر دشمن بیکار نخواهد نشست و علاوه بر جنگ سخت، جنگ نرم را نیز در سطح وسیع در برنامه خود علیه اسلام دارد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر ادامه داد: این تهاجم یک تهاجم ناپیدای بسیار خطرناک است و وظیفه سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، حفظ شخصیت انقلابی و اسلامی نیروهای مسلح است.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری در پایان با تأکید بر طراحی سند چشم انداز عقیدتی سیاسی، اظهار داشت: تنظیم سند چشم انداز حفظ و ارتقاء سطح فرهنگی نیروهای مسلح برای سازمان عقیدتی سیاسی و بومی سازی آن در هر منطقه یک ضرورت است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha