جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آیت الله علوی گرگانی

حوزه/ ما طرفدار مظلوم هستیم، کسی که به او ظلم می‌شود باید او را از دست ظالم نجات داد، زیرا پیشوایان و بزرگان دین در هر بخشی طغیان مشاهده می‌کردند، اقدامی داشتند تا طغیان دفع شود و قرآن نیز به این نکته اشاره دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حضرت آیت‌الله علوی گرگانی ظهر امروز در دیدار با برگزار کنندگان «نخستین اجلاسیه همبستگی با کودکان فلسطینی؛ یادواره شهید محمد الدره و دبیرکل اتحادیه بین‌المللی نوجوانان و جوانان مخالف اشغالگری» که در دفتر معظم له در قم برگزار شد، گفتند: طی سال‌های فراوان به ملت فلسطین تجاوز شده و زمین‌ها و ساختمان‌های آنها را اشغال و خراب کردند، در حالی که آیه قرآن اشاره به این دارد که شخص مسلمان زمانی که مشاهده می‌کند که جوانی گرفتار است باید پاسخ آن را بدهد.

حضرت آیت الله علوی گرگانی افزودند: بشر زمانی که خود را مستقل مشاهده می‌کند می‌خواهد به دیگران تجاوز کند و حق بیچارگان را بگیرد، بنابراین انسان مسلمان و باوجدان زمانی که ظلم را مشاهده می‌کند، ساکت نمی‌ماند.

ایشان گفتند: کشورهای اسلامی که می‌گویند ما مسلمانیم باید به مسلمان کمک کنند ولی متاسفانه در ید قدرت استعمار هستند تا درآمد آنها قطع نشود؛ آنهایی که عنوان خادم الحرمین را یدک می کشند باید به کمک مظلومان آمده و نباید به یاری و کمک دشمنان بروند.

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی با بیان اینکه اتحادیه بین‌المللی نوجوانان و جوانان مخالف اشغالگری صدای مظلومیت فلسطین را به جهانیان می‌رساند تاکید کردند: به این وسیله ملت‌ها می‌دانند این گروه در تجاوز هستند این حرکتی مثبت است و از برکت حرکت شما و مسلمانان جهان فتح و پیروزی برای ملت فلسطین به وجود می‌آید و ملت مظلوم را کمک و یاری می‌کنند.

ایشان افزودند: کسانی که باید حرکتی داشته باشند و به ملت فلسطین کمک کنند ساکت هستند و حتی به دشمنان کمک می‌کنند، در حالی که ملت فلسطین خشونت را تحمل می‌کند و زندگی تلخی دارند.

حضرت آیت الله علوی گرگانی با بیان اینکه برخی اوقات آمریکا و رژیم صهیونیستی می‌گویند چرا ایران طرفدار فلسطین است، گفتند: در پاسخ باید بیان کرد  نظام اسلامی ما طرفدار مظلومان عالم است، کسی که به او ظلم می‌شود باید او را از ظلم نجات داد، زیرا پیشوایان و بزرگان دین در هر بخشی طغیان مشاهده می‌کردند، اقدامی داشتند تا طغیان دفع شود و قرآن نیز به این نکته اشاره دارد؛ لذا نباید به هیچ عنوان نسبت به ظلم بی تفاوت باشیم.

معظم له در پایان با بیان اینکه کسی که رحم نداشته باشد خداوند نیز به او رحم نمی‌کند گفتند: خداوند به کسانی رحم می‌کند که مهربان باشند و حق کسی را پایمال نکند. چندین سال است که ملت فلسطین گرفتار شدند و زندگی بر آنها تلخ شده و خشونت‌های فراوانی به آنها روا داشته می‌شود.

۳۱۳/۳۲

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha