جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
امام زمان(عج)

حوزه/کارشناس مذهبی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: حرکت بی‌نظیر، عظیم و پر معنای راهپیمایی اربعین حسینی (ع) حسنه‌ای ماندگار برای زائران است.

حجت‌الاسلام امید رحمانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، اظهار داشت: همایش میلیونی اربعین مراسمی بی‌نظیر  و پر معنا و حسنه‌ای ماندگار برای زائران اباعبدالله الحسین(ع) است.

وی با بیان این که پیاده روی اربعین از دیرباز مورد تائید و تأکید علما و فقهای شیعه بوده، افزود: ترکیب عشق، ایمان، عقل و عاطفه از ویژگی‌های منحصربه‌فرد مکتب اهل‌ بیت(ع) است و حرکت عاشقانه و مؤمنانه مردم از کشورهای مختلف جهان در این پدیده بی‌سابقه، بدون تردید ازجمله شعائر الهی است.

حجت‌الاسلام رحمانی با اشاره به اینکه پیاده‌روی اربعین نوعی مهیا شدن برای ظهور امام زمان(عج) است، گفت: پیاده‌روی اربعین مقدمات ظهور امام زمان(عج) را فراهم می‌کند، چراکه ایشان در زمان ظهور خود را با نام جدشان به دنیا معرفی می‌کنند.

وی با بیان این که هر سال بر اجتماع و پیاده‌روی با شکوه اربعین افزوده می‌شود، اظهار داشت: این پیاده‌روی درس‌هایی آموزنده دارد و نخستین درس آن اینکه مقدمات ظهور امام زمان(عج) را فراهم می‌کند.

کارشناس مذهبی حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: راهپیمایی اربعین حسینی حرکتی برای استقبال از ظهور امام زمان(عج ) است تا همه در کنار هم در حال آماده شدن برای ظهور باشیم.

وی با بیان اینکه گردهمایی عظیم اربعین حسینی فرصت مناسبی برای معرفی سیدالشهدا(ع) به جهانیان است، خاطرنشان کرد: گردهمایی عظیم اربعین حسینی با حضور تمامی قومیت‌ها، فرقه‌ها و ملیت‌ها برگزار می‌شود و فرصت مناسبی برای انتقال پیام اسلام و عاشورا به جهانیان است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha