جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت‌الاسلام و المسلمین سیدکاظم طباطبایی-امام جمعه کاشمر

حوزه/ امام جمعه کاشمر با بیان این که کاروان‌های پیاده زائر حضرت ثامن الحجج(ع)، تبلیغ کننده و ترویج دهنده شعائر دینی هستند، گفت: همراه با کاروان ها، روحانیون و مربی ها نیز حضور پررنگی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدکاظم طباطبایی، روز گذشته در مراسمی در زیارتگاه امامزاده سیدحمزه(ع) کاشمر گفت: در خراسان بزرگ به دلیل وجود مضجع شریف امام هشتم(ع) سنت حسنه پیاده‌روی به مشهدالرضا(ع) از قدیم وجود داشته و مردم علی‌رغم گرما و سرما و سایر مشکلات به صورت پیاده عازم زیارت می‌شدند.

امام جمعه کاشمر ادامه داد: خوشبختانه در حال حاضر این سنت حسنه بسیار نهادینه و گسترده شده و مورد استقبال بیشتر مردم قرار گرفته که این حرکت، بسیار پسندیده، تحسین برانگیز، معقول و شرعی در راستای تعظیم شعائر دینی است.

وی افزود: دشمنان سالیان سال تلاش کردند تا نام و نشان اهل بیت(ع) را خاموش کنند اما نتوانستند و به یقین همین عزاداری‌ها و اظهار ارادت‌ها سبب شده که به کوری چشم دشمنان، نام و یاد اهل بیت باقی بماند.

حجت الاسلام والمسلمین طباطبایی با بیان این که حرکت پیاده‌روی به سمت مشهد مقدس اثرات فراوانی دارد، به ضرورت و اهمیت این پیاده روی در راستای ترویج شعائر دینی تاکید و خاطر نشان کرد: همگان باید در برگزاری مراسم‌های مختلف عزاداری و یا پیاده‌روی با برنامه‌ریزی صحیح و رعایت ظواهر امر تلاش کنند شأن و شئون اهل بیت(ع) در انجام این برنامه‌ها حفظ شود.

امام جمعه کاشمر با بیان این که در تاریخ آمده که جابربن عبد الله انصاری در مسیری که برای زیارت امام حسین(ع) حرکت می‌کرد دائم‌الذکر بود، بیان کرد: امروز نیز هیئات مذهبی و کاروان‌های پیاده باید شان این راهپیمایی را حفظ کنند و  از مسائلی که ارزش آن را تنزل می دهد همچون پرداختن به برخی امور دنیایی در این راه پر از عشق و دلدادگی دوری کنند.

وی با بیان این که طلاب در مسیر پیاده روی بزرگترین تبلیغ را انجام می دهند، گفت: حرکت در این مسیر بسیار تأثیرگذار بوده و اثر خوبی در روح و روان کسانی که شما را مشاهده می‌کنند می‌گذارد، چرا که شما زائر امام رضا(ع) هستید.

حجت الاسلام والمسلمین طباطبایی با بیان این که باید حتما همراه با کاروان ها روحانی و مربی نیز حضور پررنگی داشته باشند، بر ضرورت حفظ شئون در طی مسیر از سوی عموم مردم تاکید کرد. 313/49

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha