شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام و المسلمین غلامعلی صفایی بوشهری

حوزه/ رئیس شورای حوزه علمیه استان بوشهر گفت: «روز مبارزات ضد استعماری زنان ایران» به تأسی از حماسه زنان لرده دشتستان در تقویم ملی ثبت می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری، امروز در دیدار دبیر مراسم بزرگداشت حماسه دلیران لرده، گفت: با وجود این که تاریخ استان بوشهر تاریخی پرشکوه است اما به دلایل متعددی نگذاشتند که این تاریخ باشکوه تجلی پیدا کند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر کشور انگلیس را یکی از عوامل جلوگیری از تجلی تاریخ پرشکوه استان دانست و گفت: انگلیس در طول تاریخ چهار بار به استان بوشهر تجاوز کرد که با مقاومت دلیرمردان این استان مواجه شد.

رئیس شورای حوزه علمیه بوشهر با بیان اینکه در سطح ایران مبارزاتی همچون مقاومت مردم بوشهر نداریم اظهار داشت: منطقه لرده و حماسه زنان این خطه در خط مقدم این مبارزه قرار دارند.

وی از ثبت «روز مبارزات ضد استعماری زنان ایران» در تقویم کشور در آینده نه چندان دور خبر داد و تصریح کرد: هرچند که در تاریخ زمان دقیق حماسه زنان لرده دشتستان ثبت نشده اما از قرائن پیداست که در اوسط آبان این حماسه رخ داده است، از جهتی برای اینکه این حماسه تحت الشعاع روز بسیج دانش آموزی در 13 آبان قرار نگیرد پیشنهاد ثبت «روز مبارزات ضد استعماری زنان ایران» مطابق با حماسه زنان لرده علیه استعمار انگلیس در 15 آبان در تقویم کشور مطرح شده است.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری بیان داشت: استکبار جهانی امروز نگاه ویژه ای به بانوان دارد و از طرف دیگر زنان در جهان اسلام تاثیرگذاری زیادی را روی مردان دارند، به همین جهت باید در مقابل جهان استکبار از زنان حمایت و آنان را وارد صحنه مبارزه کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha