جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مدیر کل اوقاف مازندران

حوزه/ مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران، وقف را ضامن حفظ استقلال حوزه های علمیه دانست و گفت: نهادینه شدن مناسب فرهنگ وقف در جامعه نیازمند همراهی و همکاری مناسب طلاب و روحانیان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام ابراهیم حیدری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران امروز در نشست خبری با رسانه های استان با بیان این که وقف یکی از مهم ترین تمهیدات دین مبین اسلام برای تأمین آینده امت اسلامی است، افزود: متأسفانه در طول تاریخ عده ای همواره تلاش کردند تا این سنت حسنه دینی را کمرنگ و نابود کنند.

وی با اشاره به این که در همه احکام و دستورات دینی خیر دنیوی و اخروی بشریت نهفته است، تصریح کرد: اگر بشریت به ویژه امت اسلام تنها به دستورات و احکام متعالی دینی عمل می کردند امروز دچار این گرفتاری ها و مشکلات فعلی نبودند.

حجت الاسلام حیدری با بیان این که با نگاهی گذرا به قرآن، آیات و رویات به اهمیت سنت حسنه وقف بیشتر پی خواهیم برد، خاطرنشان کرد: همان طور که ائمه معصومین(ع) و همچنین علما و بزرگان دینی تأکید کردند وقف مصداق بارز باقیات صالحات است که در دنیا و آخرت برای انسان باقی خواهد ماند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با تأکید براین که امروز یکی از وظایف حکومت اسلامی حفظ آن میراث ارزشمند است، خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی ها فکر می کنند اسلام نابی که امروز در جامعه وجود دارد و همه ما از نورانیت آن بهره مند هستیم به همین آسانی به دست آمده است.

وی با بیان این که برای حفظ و بقای دین خون های بسیاری تقدیم شده است، افزود: نباید به همین سادگی از کنار این آرمان ها و ارزش های دینی بگذریم و آن را نادیده بگیریم چون حفظ و بقای انقلاب و نظام در حراست از ارزش های الهی است.

حجت الاسلام حیدری، ترویج فرهنگ وقف در جامعه را یکی از بهترین راه های گسترش دین و زنده نگه داشتن ارزش های ناب اسلامی در جامعه دانست و تصریح کرد: باید مصادیق و شاخص های اصلی دین را در جامعه حفظ و تقویت کنیم که یکی از این راه ها ترویج و گسترش فرهنگ وقف در جامعه است.

وی با بیان این که یکی از مسائل مهمی که در مسأله موقوفات باید  به آن توجه ویژه شود عمل دقیق به نیات واقف است، خاطرنشان کرد: اگر خدای ناکرده وقف در مسیری که واقف خیراندیش تعیین کرده هزینه نشود، این خسارت جدی به بدنه وقف خواهد بود و عواقب سنگین دنیوی و اخروی به همراه دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که حوزه های علمیه در طول تاریخ با کمک های مردمی و وجوهات شرعی اداره می شوند، خاطرنشان کرد: این استقلال و عدم وابستگی امروز نیز با همه توان از سوی حوزه و روحانیت حفظ شده و این شاخصه اصلی حوزه های علمیه  و روحانیت شیعه است.

وی، تقویت حوزه های علمیه را یک ضرورت مهم برشمرد و با بیان این که حوزه های علمیه از مراکز مهم تقویت و گسترش دین در جامعه به شمار می روند، تصریح کرد: امروز باید ضمن احیاء موقوفات حوزه های علمیه تلاش کنیم تا موقوفات جدید نیز در مسیر تقویت و گسترش مدارس علمیه سوق پیدا کند.

مدیرکل اوقاف وامور خیریه مازندران با تأکید براین که امروز باید میزان آگاهی و آشنایی مردم با مسأله وقف بیشتر شود، تصریح کرد: در این خصوص نیازمند همکاری علما و روحانیان هستیم تا با تبلیغ مناسب در منابر و خطابه های خود ما یاری دهند.

حجت الاسلام حیدری با اشاره به این که در طول تاریخ نیز علما و بزرگان دینی با منابر و خطابه های خود فرهنگ وقف را زنده نگه داشتند، افزود: امروز نیز گسترش این سنت حسنه دینی نیازمند بهره گیری بیشتر از توان حوزویان است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha