پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
آیت الله بوشهری

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه با تاکید بر این که اگر روحانیت خود در میدان حضور عملی پیدا کند، می تواند تاثیر گذارتر باشد، گفت: در گذشته حوزه و شهریه طلاب از طریق موقفات اداره می شد.

 به گزارش خبرگزاری «حوزه»  آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری پیش از ظهر امروز در دیدار با  اعضای ستاد گرامیداشت هفته وقف و کنگره آیت الله میرزا ابوطالب قمی که در دفتر مدیر حوزه های علمیه برگزار شد اظهارداشت: در حوزه  دین این نکته مورد سفارش  همه حضرات معصومین(ع) قرار گرفته قبل از این که مردم را با گفتار و زبان خود دعوت به کار خیر و امر به معروف کنید، آنچه در قلب مردم تا ابد ماندگار خواهد بود، رفتار و عمل شما است.

مدیر حوزه های علمیه با تاکید بر این مطلب که روحانیت در ادوار تاریخ همواره مردم را با رفتار خود به کارهای خیر رهمنون  ساخته است، افزود: علمای گذشته نمونه بارز و جلوه رفتار عملی در طول تاریخ هستند.

 امام جمعه قم اظهار داشت: اگر مردم در کارهای خود به فلان عالم دینی  استناد کرده و او را الگو قرار می دهند، به خاطر نوع رفتار و برخورد عالمان دین است که از آنها  سرزده است.

 آیت الله حسینی بوشهری با تاکید بر این که انبیاء الهی و معصومین(ع) هم این گونه بوده اند و توانسته اند قلب های زیادی را به دین جذب کنند گفت: این موضوع در دفاع مقدس هم از سوی روحانیت بسیار مشهود بود؛ روحانیت در دو عرصه رزمی و تبلیغی در کنار سایر بسیجیان و رزمندگان می جنگیدند و تنها به خطابه و سخنرانی بسنده نمی کرده اند و  در نهایت این رفتار عملی موجب جذب مردم و رزمندگان به حوزه می شد و هم رزمندگان شجاعانه و با روحیه فوق العاده  به سمت دشمن حمله می کردند.

*روحانیت به آنچه می گوید ابتدا خود عمل می‌کند

 عضو خبر گان رهبری  با بیان این که روحانیت در طول تاریخ بارها ثابت کرده در دو بُعد رفتاری و گفتاری زبان زد جامعه است و به آنچه می گوید ابتدا خود عمل می کند، اظهار داشت: علمای سلف ما به خصوص کمتر سخن می گفتند و بیشتر با اقشار مختلف مردم در ارتباط و حشر و نشر بودند و از این طریق نقش سازنده خود را به خوبی ایفاء کردند.

*حوزه وارد عمل شود

مدیر حوزه های علمیه با بیان اینکه در مورد وقف هم باید همین رویه را بکار گرفت، گفت:  باید حوزه برای تاثیر گذاری بیشتر در کنار تشویق جامعه به وقف تا جای ممکن وارد عمل شود؛ عالم ربانی آیت الله میرزا ابوطالب قمی که توانست با امکاناتی که در اختیار داشت روستا هایی مانند زنبیل آباد و فرج آباد را وقف کند که خود همین یک الگوی مناسب برای تشویق مردم به وقف شده است.

 آیت الله حسینی بوشهری با تاکید بر  این که اگر روحانیت خود در میدان حضور عملی پیدا کند می تواند تاثیر گذارتر باشد، خاطرنشان ساخت: در گذشته حوزه و شهریه طلاب از طریق همین وقف ها اداره می شد.

 امام جمعه قم برضرورت همکاری بیشتر  حوزه و سازمان اوقاف و امور خیریه برای احیاء و تشویق امور وقف تاکید کرد و اظهار داشت:  اگر این همکاری همچنان که در گذشته بوده و دارای آثار و برکات مفیدی  است، بیشتر شود، قطعا فواید آن هم عاید حوزه ها و جامعه خواهد شد.

عضو خبر گان رهبری  بر احیاء موقوفات و  تبدیل شدن آن به یک  فرهنگ از طریق معرفی واقفین وقف تاکید کرد و آن را یک فرصت طلایی در ایام تبلیغی  برای مبلغین دانست و افزود: یکی از وطائف مهم  مبلغین تاکید بر اهمیت و معرفی وقف به مردم است و قطعا اگر این کار انجام شود برکاتی زیادی به همراه خواهد داشت.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha