جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
ترابی

حوزه/ امام جمعه بروجرد با بیان اینکه روحانیون باید با برشمردن پیامدهای عدم پرداخت زکات در جامعه، رسالت خود را انجام دهند، افزود: بسیاری از کشاورزان تنها به دلیل ناآگاهی و عدم اطلاع از برکات زکات، این مهم را ادا نمی کنند که در این زمینه باید اطلاع رسانی دینی صورت گیرد .

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین ترابی ظهر امروز در جلسه شورای زکات بروجرد، با اشاره به اهمیت پرداخت زکات در آیات و روایات، گفت: باید با فرهنگ سازی مستمر  توسط روحانیون و مبلغان، مردم را نسبت به برکات و آثار زکات آشنا کرد.

وی با بیان اینکه روحانیون باید با برشمردن پیامدهای عدم پرداخت زکات در جامعه، رسالت خود را انجام دهند، افزود: بسیاری از کشاورزان تنها به دلیل ناآگاهی و عدم اطلاع از برکات زکات، این مهم را ادا نمی کنند که در این زمینه باید اطلاع رسانی دینی صورت گیرد.

امام جمعه بروجرد با اشاره به این که زکات باید در وهله اول به فقرا و نیازمندان تعلق گیرد، گفت: زکات علاوه بر تامین بخشی از نیاز فقرا در مصارف آبادانی و عمرانی نیز هزینه می شود.

وی با بیان این که بروجرد در جمع آوری زکات نقدی از برخی شهرهای استان جلوتر است، بیان داشت: امسال علاوه بر کمک های مستقیم 120 میلیون تومانی، 20 میلیون تومان زکات مستحبی در این شهرستان نیز جمع آوری شده است.

امام جمعه بروجرد با اشاره به این که 200 میلیون تومان زکات صورت جلسه ای در شهرستان جمع آوری شده، اظهار داشت: این میزان زکات در طرح های عمران روستایی هزینه خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین ترابی در پایان با اشاره به اینکه بروجرد در مقایسه با دیگر شهرهای استان لرستان سهم ناچیزی در اراضی زراعی و محصولات کشاورزی مشمول زکات دارد، گفت: در بیشتر مواقع این شهرستان در حوزه انجام امور فرهنگی و جمع آوری زکات در جایگاه نخست قرار دارد.  

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha