جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
زمین لرزه کرمانشاه

حوزه/ همزمان با زمین‌لرزه کرمانشاه زمین ایمان و عقیده برخی صاحبان قلم، بیان، رسانه و تریبون نیز لرزید، آن هم به سبب فضایی که به دروغ و خدعه و در تبعیت خطی از رسانه‌های دشمنان این ملت از تهمت به دزدی کاروان‌های ارسالی از سوی افراد بومی تا ...، برای سلب اعتماد مردمی از آنهاآفریدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام حکمت حکیمی فر، مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان بیجار در یادداشتی با اشاره به بازدید سرزده رهبر معظم انقلاب اسلامی از مناطق زلزله زده کرمانشاه آورده است: رهبر معظم انقلاب سحرگاه دیروز برای بازدید از مناطق زلزله‌زده غرب کشور و دیدار با مردم مصیبت‌دیده به کرمانشاه سفر کردند.

به طور حتم این سفر از وجوه زیبای این حادثه تأسف‌انگیز است که عالی‌ترین مقام کشور به نوعی غیر تشریفاتی و سرزده برای بازدید از این مناطق و مشاهده وضعیت کمک‌رسانی‌ها و کاربست «همه‌ همّت و توان» مسئولان لشکری و کشوری و «همه کسانی که می‌توانند به نحوی در سبک کردن بار مصیبت و جبران خسارت مؤثر باشند» در بین مردم حضور پیدا می‌کند تا دست نوازشگر و بیان الهی‌اش مرهمی باشد بر دردهای جانکاه خسارت‌دیدگان و عزیز از دست دادگان.

البته حادثه دردناک زلزله مانند بیشتر پدیده‌های طبیعی و اجتماعی وجوه زشت و مشمئزکننده هم داشت. تلاش خط و نشان‌دار برخی از بخش‌های رسانه‌ای که در میان مصیبت مردمی غیور و مقاوم دعوای سیاسی همیشگی خود را از تریبون‌های رسانه‌ای و ارگان‌های حزبی دنبال کردند، یکی از آنهاست.

از این رو با توجه به زمینه‌ها و بسترهای رسانه‌ای و سیاسی که در حاشیه این حادثه دردناک و مهیب شکل گرفته، چند نکته قابل تأمل وجود دارد:

1ـ این حادثه تألم‌انگیز در بطن خود پیام همیاری و کمک به همنوع مردم ایران را به تمام و کمال در منظر مردم جهان قرار داد که نمایشی از همبستگی اجتماعی و ملت ایران بود. باید برای این نعمت جبین سپاس بر آستان الهی سایید.

2ـ مردم در اوج غم و مصیبت نیز خادم و خائن را از هم تشخیص می‌دهند. همزمان با زمین‌لرزه کرمانشاه زمین ایمان و عقیده برخی صاحبان قلم، بیان، رسانه و تریبون نیز لرزید، آن هم به سبب فضایی که به دروغ و خدعه و در تبعیت خطی از رسانه‌های دشمنان این ملت از تهمت به دزدی کاروان‌های ارسالی از سوی افراد بومی تا بزرگ‌نمایی و حقیر جلوه دادن‌های تبلیغی و سیاسی عملکرد ارگان‌ها و سازمان‌های نظامی و دولتی برای سلب اعتماد مردمی از آنها و... آفریدند.

3ـ ضرورت اصلاح مدیریت بحران و نظامات مرتبط با شرایط اضطراری، مانند نظام جامع توزیع امکانات کمکی در ایام بحران که بیشترین حرف‌ها و حدیث‌ها از نارسایی این حوزه به وجود می‌آید و اسباب   شکاف و بی‌اعتمادی درست می‌کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha