جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
وحدت اسلامی

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه هفته وحدت موضوعی تشریفاتی نیست، گفت: وحدت برخاسته از متن انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، پیش از ظهر امروز در نشست هماهنگی برنامه‌های هفته وحدت، اظهار داشت: انقلاب اسلامی با وحدت شکل گرفت و با وحدت تداوم یافت و دفاع مقدس و دفاع از حرم هم با وحدت محقق شد، ازاین‌رو وحدت موضوعی برخاسته از متن انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه وحدت بحث تاکتیکی نیست، بلکه موضوعی اساسی و اعتقادی است، افزود: هفته وحدت موضوعی تشریفاتی نیست و باید یادآور شویم که یک عامل پیروزی و ثبات کشور ما وحدت است و در آینده هم این‌گونه خواهد بود.

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: وحدت و همدلی مسلمانان به خصوص در این عصر که مسلمانان هدف توطئه‌های زیادی دشمنان اسلام قرار گرفته‌اند، امری ضروری و لازم است.

وی تأکید کرد: مسلمانان باید وحدت را یکی از مشترکات اساسی بین خود قلمداد کنند تا به این وسیله جلوی نفوذ منافقین و دشمنانی که همه‌روزه سعی در ایجاد تفرقه بین آن‌ها دارند، گرفته شود.

امام‌جمعه بجنورد با بیان اینکه یکی از شاهکارهای امام راحل اتحاد و انسجامی بود که در ایران و سراسر کشورهای اسلامی پایه‌ریزی و اجرایی کرد، اظهار داشت: امام خمینی (ره) درزمینهٔ وحدت هم طراح و هم مجری بود.

وی یادآور شد: جبهه مقاومت اسلامی در کشورهای منطقه هم یک نوع وحدت و انسجام بین اهل سنت و شیعه بود که این‌ها همه جزء برکات وحدت در این چهار دهه بود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه دشمنان اسلام همواره در پی ایجاد تفرقه و اختلاف در بین پیروان مذاهب اسلامی هستند، گفت: اگر با حفظ و پایبندی به مشترکات اسلامی بتوانیم وحدت موردنظر را در عمل اجرایی کنیم همه زورگویان و قدرت‌های جهانی در برابر قدرت دنیای اسلام سر تعظیم فرو خواهند آورد.

وی با یادآوری احادیثی از حضرت محمد(ص) پیرامون لزوم اتحاد در جامعه اسلامی خاطرنشان کرد: بنا به فرموده پیامبر گرامی اسلام (ص) در هر جامعه‌ای که وحدت و اتحاد موجود باشد آن جامعه مشمول رحمت و برکت الهی خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha