جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
رضوان حکیم زاده-معاون وزیر آموزش و پرورش

حوزه/ معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: حوزه نظام های رفتاری برگرفته از قرآن را استخراج کرده و برای رشد و نمو آن در نسل جوان و نوجوان در اختیار آموزش و پرورش قرار دهد تا فرزندانی با تربیت دینی و قرآنی تربیت کنیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، دکتر رضوان حکیم زاده در اختتامیه یازدهمین نشست سالانه ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش در مشهد، اظهارداشت: فعالیت و اقدام در راستای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش چیزی نیست که بخواهیم آمار و ارقام را در آن ارائه کنیم.

ویادامه داد: همین آمارها و ارقام ها آفت هستند که خیلی ها گرفتار آن هستیم، آنچه باید دغدغه قرار بگیرد میزان اثر بخشی فعالیت ها و سنجش عملکردها می باشد که با این طرح ها و برنامه هایی که انجام داده ایم چه چیزی عایدمان شده است؟

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش افزود: نظام آموزشی که از نظام غرب تأسی داشته است آیا با این برنامه ها و فعالیت ها تاثیری بر خورد گرفته است یا خیر؟

حکیم زاده تصریح کرد: ما باید سعی کنیم تصویر درستی از اسلام ناب محمدی وسیره اهل بیت(ع) ارائه دهیم، چرا که امروز جریان های انحرافی و تکفیری همچون داعش به عنوان یک فکر و با بهره گیری ابزارهای اطلاع رسانی توانستند تفکر خود را نشر داده و از اقصی نقاط دنیا عضو گیری کنند، آیا ما برای خشکاندن فکر داعشی و تکفیری کاری کرده ایم؟

معاون وزیر آموزش و پرورش در پایان گفت: معتقدم مسیر حضور دانش آموزان در حوزه دعوت است و مانند فیزیک و شیمی نیست که نیازی باشد آن را تقویت کنیم، لذا حوزه نظام های رفتاری قرآن را استخراج و آن را در اختیار آموزش و پرورش قرار بدهد تا فرزندانی با تربیت دینی و آموزه های رفتاری قرآن تربیت کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha