جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
بسیج

ائمه جمعه شهرستان‌های استان سمنان با بیان اینکه بسیج رقیب هیچ نهادی در جامعه نیست، گفتند: بسیج پیشگام در تحقق اقتصاد مقاومتی است و فعالیت‌های آن در سطح کشور باید بیش‌ازپیش تقویت شود.

خبرگزاری «حوزه»- سمنان/ سازمان بسیج مستضعفین یکی از نیروهای پنج‌گانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و از مهم‌ترین بازوهای قدرت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌رود که مأموریت جذب، آموزش، سازمان‌دهی و بکارگیری نیروهای داوطلب مردمی را در راستای اهداف انقلاب اسلامی و حفظ دستاوردهای آن بر عهده دارد.

سازمان بسیج مستضعفین در ۵ آذر ۱۳۵۸ به‌فرمان بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) در راستای حفاظت، صیانت و حراست از دستاوردهای انقلاب اسلامی تشکیل شد.

خبرنگار خبرگزاری حوزه استان سمنان به مناسبت سالروز تشکیل بسیج مستضعفین با تعدادی از ائمه جمعه استان در خصوص هدف از تشکیل بسیج، اهمیت و ضرورت وجود بسیج،  جایگاه بسیج در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، و ... به گفتگو پرداخته که در ادامه آن را می‌خوانید.

بسیج رقیب هیچ نهادی در جامعه نیست

حجت‌الاسلام عباس امینی، امام جمعه شاهرود با اشاره به اهمیت و ضرورت جایگاه بسیج در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: شجره طیبه و نهاد انقلابی و مردمی بسیج یکی از معجزه‌های انقلاب اسلامی است.

امام جمعه شاهرود تصریح کرد: شجره طیبه بسیج، از انقلاب اسلامی در برابر خطراتی که آن را تهدید می‌کرد و در مقابل فتنه‌ها، توطئه‌ها و کینه‌توزی‌های دشمنان حفاظت و حراست کرده است.

وی با بیان اینکه بسیج یاریگر مظلومان و ستمدیدگان در جهان است، افزود: بسیج همواره در مقابل استکبار و دنیای کفر و یاوه‌گویی‌های ظالمان عالم ایستادگی داشته است.

حجت‌الاسلام امینی با بیان اینکه تفکر بسیجی و روحیه شهادت‌طلبی دو عامل مهمی است که تاکنون انقلاب اسلامی را حفظ کرده است، خاطرنشان کرد: دشمنان همواره درصدد از بین بردن تفکر بسیجی و روحیه شهادت‌طلبی در جامعه هستند.

وی با اشاره به حضور فعال و گسترده بسیج در تمام عرصه‌های اجتماع افزود: بسیج در برابر هیچ دستگاه و نهادی قرار ندارد و یا رقیب هیچ نهاد و دستگاهی نیست، بلکه تسهیل‌کننده امور و یاریگر سایر سازمان‌ها و دستگاه‌ها است.

بسیج پیشگام تحقق اقتصاد مقاومتی

حجت‌الاسلام مصطفی فاطمی بصیر، امام جمعه سرخه نیز با اشاره به اهمیت و ضرورت جایگاه بسیج در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: تأسیس بسیج در سال ۵۷ به دستور بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) اوج ابتکار و بصیرت امام خمینی (ره) نسبت به آینده و نیازهای انقلاب اسلامی بود.

امام جمعه سرخه تصریح کرد: بسیج یکی ازجمله نهادهایی است که از همان بدو تأسیس تاکنون توانسته با ورود در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در ایجاد تحولات بنیادین نقش مؤثری را داشته باشد.

وی افزود: بسیج در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در زمان جنگ هشت سال دفاع مقدس و دوران پس‌ازآن در حماسه‌آفرینی مهم‌ترین نقش را در جامعه ایفا می‌کند.

حجت‌الاسلام فاطمی بصیر با بیان اینکه بسیج یکی از نهادهای است که در راستای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی گام برمی‌دارد، خاطرنشان کرد: بسیج با ورود در عرصه‌های مختلف کشاورزی و صنعت علاوه بر ایجاد اشتغال به اقتصاد مقاومتی نیز کمک شایانی کرده است و وظیفه آحاد مردم این است که در این راه با بسیج همکاری کنند.

هراس دشمن از نهاد انقلابی بسیج

حجت‌الاسلام محمد بارانی، امام جمعه مهدی‌شهر هم با اشاره به اهمیت و ضرورت جایگاه بسیج در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) در 5 آذر 58 دستور به تشکیل و راه‌اندازی بسیج را دادند تا انقلاب اسلامی در آینده از تهدیدهایی که برایش وجود دارد مصون بماند.

امام جمعه مهدی‌شهر با بیان اینکه کارنامه فعالیت بسیج در طول مدت تشکیل آن تاکنون کارنامه موفق و درخشانی است، تصریح کرد: فعالیت‌های بسیج در سطح کشور باید بیش‌ازپیش تقویت شود و دشمنان همواره از این نهاد انقلابی و ارزشی در هراس هستند.

وی با بیان اینکه پیروزی‌های متعدد بسیج خشم دشمنان انقلاب اسلامی را دوچندان کرده است، افزود: تهدیدها و تحریم‌های علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و  بسیج نیز مصداق بارزی از این خشم و عصبانیت دشمنان است.

حجت‌الاسلام بارانی با اشاره به خدمات بسیج در جامعه خاطرنشان کرد: فعالیت در عرصه فرهنگی و بصیرت افزایی، تشکیل حلقه‌های صالحین و فعالیت‌های تربیتی، فعالیت‌های سازندگی و محرومیت‌زدایی از خدمات بسیج در طول مدت فعالیتش محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha