جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
شهدای روحانی

حوزه/ مسئول بسیج طلاب آذربایجان‌غربی گفت: دو هزار نفر از روحانیون شیعه و سنی و خواهر و برادر در اجلاسیه شهدای روحانیت که در راستای کنگره ملی ۱۲ هزار شهید استان برگزار می شود، شرکت می کنند.

حجت الاسلام مهدوی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در ارومیه، از برگزاری اجلاس روحانیت، در روز سه شنبه هفتم آذر ماه جاری در محل حسینیه ثارالله ارومیه خبرداد و اظهار داشت: هم اکنون 87 شهید روحانی در استان وجود دارد که 60 تن از آنها علمای شیعه و 27 نفر نیز اهل سنت هستند که از این تعداد اهل سنت، چهار نفر امام جمعه بوده که توسط دشمن ترور شده اند.

وی افزود: دو هزار نفر از روحانیون شیعه و سنی، خواهر و برادر در راستای کنگره ملی 12 هزار شهید استان، در این اجلاسیه شرکت می کنند همچنین امامان جمعه تمامی شهرستان های استان، مدیران حوزه های علمیه و مهمانانی از استان های اردبیل، آذربایجان شرقی، زنجان، کردستان و قزوین حضور می یابند.

مسئول بسیج طلاب آذربایجان غربی بیان داشت: سخنرانان اصلی این اجلاسیه حجت الاسلام و المسلمین سعیدی، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در سپاه، سردار غیب پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفین و حجت الاسلام والمسلمین قریشی، امام جمعه ارومیه می باشند.

وی هدف از برگزاری این اجلاسیه را معرفی بیشتر شهدای روحانی دانست و تصریح کرد: در زمان جنگ تحمیلی، بیشترین قشری که به لحاظ جمعیت به درجه شهادت رسیدند، بیش از چهار هزار نفر روحانی بوده که جان خود را تقدیم انقلاب و اسلام کردند در حالی که نقش آنها در جامعه مغفول مانده است.

حجت الاسلام مهدوی اذعان داشت: تنها در عملیات کربلای پنج، از آذربایجان غربی 30 نفر روحانی به فیض شهادت نائل آمدند، بنابراین روحانیون در کنار تبلیغ و ترویج مبانی دینی و جهادی، همواره در خط مقدم شرکت می کردند.

وی از رونمایی تمبر مخصوص اجلاسیه خبر داد و اظهار داشت: علاوه بر آن از کتاب هایی همچون شهدای روحانیت استان و روحانیون رزمنده آذربایجان غربی که شامل مصاحبه با 300 نفر است، رونمایی می شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha