پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
 دهه مهدویت

حوزه/ معاون فرهنگی و سیاسی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها گفت: آشنایی و التزام به وظایف انتظار سبب پویایی و شکوفایی منتظران می‌شود و مکتب اهل‌بیت(علیهم السلام) نیز مکتب بدون بن‌بست و ایستایی است چراکه اعتقاد به ظهور و مهدویت دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»،‌ حجت‌الاسلام مصطفی رستمی در نشست دانشجویان مهدوی یاور کشور که عصر امروز در شبستان کربلا مسجد مقدس جمکران برگزار شد، با اشاره به سالروز آغاز امامت امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) اظهار داشت: دانشجویان دانشگاه‌های کشور دهمین سال است که با حضور در مسجد جمکران عهد خود را با امام زمان تجدید می‌کنند.

وی افزود: کانون‌های مهدویت، نهاد مقام معظم رهبری، مسجد مقدس جمکران و بنیاد فرهنگی حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه) بیشترین اثر را در ایجاد چنین حرکت نوین و جریان ساز داشته است.

معاون فرهنگی و سیاسی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها گفت: آشنایی و التزام به وظایف انتظار سبب پویایی و شکوفایی منتظران می‌شود و مکتب اهل‌بیت(علیهم السلام) نیز مکتب بدون بن‌بست و ایستایی است چراکه اعتقاد به ظهور و مهدویت دارد.

وی ادامه داد: ما به وجودی اعتقاد داریم که کاملاً جریان دارد و خیروبرکت از ناحیه امام به‌صورت خاص به یاران ویژه و به‌صورت عام به تمام بشریت جاری است و اگر توجهات امام زمان نبود گرفتاری‌ها و مشکلات شیعیان را در خود غرق می‌کرد.

حجت‌الاسلام رستمی تأکید کرد: انقلاب اسلامی جرقه‌ای از بارقه‌های مکتب اهل‌بیت(علیهم السلام) است و امروز نفوذ نرم انقلاب اسلامی فرا منطقه‌ای شده و در کشورهای منطقه دارای جایگاه و ارزش در بین مردم این کشورها است.

معاون فرهنگی و سیاسی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها تصریح کرد: باید نسبت خود را با امام زمان (علیه السلام) به‌روشنی مشخص و تبیین کنیم تا به وظایف خود در این زمینه به‌درستی توجیه باشیم و این همان امری است که توقیعات مکرر ذکر شده و شرط ظهور امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) نیز یک‌دلی و یک‌رنگی شیعیان و عدم توجه به تفرقه‌ها باشند در این حالت سعادت ملاقات آن‌ها با ما هرگز به تأخیر نمیفتد.

وی ادامه داد: نباید سربار اهل‌بیت(علیهم السلام) بود بلکه باید برای این بزرگواران سرباز بود و برای نشر معارف و فرهنگ تشیع تلاش کنیم مانند کاری که امروزه سردار سلیمانی انجام داده که سبب افتخار تمام ملت ایران است.

انتهای پیام  ۳۱۳/۱۷

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • علیرضاخلیلیان IR ۲۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
    0 0
    چگونگی عضویت دراجتماع فعال مهدویون