پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام علیرضا انجم‎شعاع-معاون پژوهش حوزه علمیه کرمان

حوزه/ معاون پژوهش حوزه علمیه استان کرمان از ارسال ۱۹۷۲ اثر به چهارمین جشنواره استانی علامه حلی خبر داد.

حجت الاسلام علیرضا انجمشعاع در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمان، در رابطه با برگزاری جشنواره علامه حلی در استان، گفت: امسال جشنواره علامه حلی برای چهارمین سال پیاپی در استان کرمان برگزار میشود.

وی ادامه داد:  در شروع کار جشنواره علامه حلی، استان کرمان جایگاهی نداشت و آثار اندک و انگشت شماری از این استان در جشنواره شرکت میکردند. اما پس از هماهنگی های انجام شده با قم، برای برگزاری استانی جشنواره، تعداد شرکت کنندگان کرمانی افزایش یافت. به طوری که در سال اول500 اثر، سال دوم یک هزار اثر و سال سوم بالای یک هزار و 500 اثر به این جشنواره رسید که رتبه استان را به سوم و چهارم کشوری رساند.

معاون پژوهش حوزه علمیه استان کرمان در رابطه با تعداد آثار رسیده به جشنواره چهارم استانی، افزود: امسال تعداد 1972 اثر به جشنواره رسید که بعد از قم رتبه دوم را به خود اختصاص دادیم و پس از ثبت آثار آنها را در اختیار تیمهای ارزیاب قرار دادیم که خوشبختانه شاهد پیشرفت و ارتقا کیفی آثار هستیم.

وی، هدف از برگزاری جشنواره علامه حلی را ترویج فرهنگ پژوهش میان طلاب جوان دانست و بیان داشت: الحمدلله میتوان گفت که امروزه به این هدف دست پیدا کردهایم، اما به همین هدف کفایت نکرده و به دنبال روند ارتقای کیفی و به روز شدن آثار بر اساس نیازسنجی هستیم تا گفتمان واحدی در باب موضوعات متناسب با نیاز جامعه و به روز ایجاد شود.

حجت الاسلام انجم شجاع افزود: برای رسیدن به این اهداف باید شبکه علمی و تحقیقاتی در کل کشور  تشکیل شود تا نظامی از موضوعات تحقیق پذیر و قابل ارائه درست شود تا با هماهنگی و تقسیم کار میان مراکز استان ها و معاونتهای پژوهش از موضوعات و تحقیق های تکراری جلوگیری شود.

معاون پژوهش حوزه علمیه کرمان در رابطه با مسیر جشنواره امسال، گفت: آثار رسیده به جشنواره ابتدا مورد بررسی اجمالی اساتید حوزه قرار گرفتهاند که از این میان حدود دو سوم آثار به بخش بعدی راه یافته و مورد بررسی تفصیلی قرار گرفتند و از میان این آثار، 450 اثر به مرحله داوری رسیدند.

وی به اختتامیه جشنواره استانی علامه حلی اشاره کرد و افزود: اختتامیه جشنواره امسال، اوایل دی ماه در دو بخش برگزار خواهد شد که 15 برگزیده و بالای 40 اثر شایسته تقدیر داریم.

حجت الاسلام انجم شجاع  در پایان خاطرنشان کرد: بخش اول در سطح استان برگزار میشود که در آن از برگزیدگان استانی تقدیر میشود و در بخش دوم نیز در مدارس از بهترینهای هر مدرسه قدردانی خواهد شد.

انتهای پیام 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha