شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 433077
۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۳
حوزه علمیه خواهران ایلام

حوزه/ نشست سیاسی تبیین ابعاد اربعین و نشست حلقه های صالحین بسیج طلاب در مدرسه علمیه فاطمیه (س) سرابله برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از ایلام، احمد آقایی جانشین فرمانده سپاه سرابله در نشست سیاسی تبیین ابعاد اربعین در مدرسه فاطمیه(س) این شهرستان، علت اصلی اجتماع بزرگ مردم در اربعین را محبت به اهل بیت(ع) خواند و گفت: ایمان و محبت به اهل بیت (ع) است که زیارت اربعین را به نمادی از وحدت و همگرایی اجتماعی شیعه تبدیل کرده است؛ همین ویژگی‌‌های زیارت اربعین است که کینه توزی و تعصب کور دشمنان شیعه را برانگیخته است.

وی با اشاره به اینکه اربعین تن دشمنان اسلام را لرزانده است، تصریح کرد: اربعین حسینی به رغم اقدامات خشونت‌ بار دولت‌‌های سرکوب گروه‌‌های تکفیری تروریستی، هر ساله باشکوه‌ تر برگزار می‌شود و عملا به نماد قدرت شیعه تبدیل شده است و می‌تواند به نابودی سیاست‌های آمریکا، رژیم صهیونیستی و دست-‌نشاندگان آن‌ها بیانجامد.

آقایی با بیان اینکه اربعین پدیده‌ای است که جهان تشیع را در مقابل جریان تکفیری قرار داده است، ابراز داشت: این پدیده در مقابل تفکر سیاسی دنیای مدرن است که ندای جدایی دین را از حوزه اجتماع، بین الملل و عرصه زندگی مردم دارد و باعث استمرار و تداوم انقلاب اسلامی در عرصه بین الملل است.

جانشین فرمانده سپاه سرابله در پایان به جنبه اقتصادی این واقعه اشاره کرد و بیان داشت: در دنیایی که سود و زیان اقتصادی محوریت بسیاری از روابط را تشکیل می‌دهد، هزاران انسان سود زندگی و اموال خود را بدون هیچ چشم داشتی در اختیار زائرین قرار می‌دهند و این یک پدیده بی‌نظیر در دنیای امروزی است.

همچنین نشست حلقه های صالحین بسیج طلاب در مدرسه علمیه فاطمیه (س) سرابله نیز در این استان برگزار شد.

علی مرادی، مسئول بسیج طلاب ایلام در این نشست گفت: بسیج طلاب باید با برنامه ریزی هدفمند و شناسایی نقاط قوت و ضعف بتواند تدابیر لازم را اندیشیده و با عملکردهای مناسب و مدیریت شده و تدبیر حوزویان با قدرت تمام از اسلام و عقاید اسلامی دفاع کند.

وی به برخی از برنامه های هفته بسیج اشاره کرد و گفت: غباررویی مزار شهدا، دیدار با امام جمعه سرابله و برگزاری نشست سیاسی از جمله برنامه هایی است که بر عهده بسیج طلاب گذاشته شده است.

علی مرادی گفت: بیش از 15 طلبه از طلاب جدید الورود مدرسه علمیه فاطمیه (س) در بسیج طلاب ثبت نام و تشکیل پرونده داده اند.

وی افزود: تجلیل از اعضای فعال حلقه های صالحین از برنامه های پیش بینی شده در هفته بسیج می باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha