سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
نشست تبیین جایگاه کتابداران مدارس علمیه خواهران

حوزه/ مدیر کل پژوهش های عمومی حوزه های علمیه خواهران کشور تصریح کرد: حوزه های علمیه تنها تعریف آموزشی ندارند، بلکه اعتقاد بر این است که پرورش یافتگان حوزه باید به مراکز پژوهشی جهت دهی پیدا کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مازندران،حجت الاسلام ربانی، مدیر کل پژوهش های عمومی حوزه های علمیه خواهران کشور در نشست کتابداران مدارس علمیه خواهران مازندران، در مدرسه علمیه خواهران حضرت نرجس(س) ساری، بیان کرد: با توجه به این که کتابداری یک جایگاه تخصصی و ارزشمند می باشد، لذا یکی از اصلی ترین موضوعات و برنامه های ما در معاونت پژوهشی، بحث مربوط به جایگاه و امور مربوط به کتابداران است.

مدیر کل پژوهش های عمومی حوزه های علمیه خواهران کشور افزود: حوزه های علمیه تنها تعریف آموزشی ندارند، بلکه اعتقاد  بر این است که پرورش یافتگان حوزه باید به مراکز پژوهشی جهت پیدا کنند.

وی ادامه داد: مدارس علمیه باید از افرادی شکل بگیرد که یکی از آنها کتابدار است. این مبحث در چارت سازمانی حوزه های علمیه تعریف شده و همچنین این تصمیم گرفته شده که در کنار هر مدرسه یک مرکز پژوهشی داشته باشیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در مراکز پژوهشی وجود کتابخانه ای که به نیازهای طلبه پاسخ بدهد یک امر ضروری است؛بر این اساس کتابداران به عنوان عناصر اصلی حوزه مطرح شده ومصوبه های مربوط به حقوق و دستمزد آن نیز ارسال شده است.

حجت الاسلام ربانی در پایان گفت: همه کتابدارانی که جایگاه سازمانی دارند، طبیعتا باید بیمه شوند. بعد از مکاتبات با واحد اداری و مالی و مرکز خدمات حوزه های علمیه خواهران اقداماتی صورت گرفته؛اما نتیجه نهایی و قطعی داده نشده است که ان شاءالله خبر آن را نیز به زودی اعلام خواهد شد.

انتهای پیام۳۱۳/۴۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha