جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام شوری قصری فر.jpg

حوزه/ حجت الاسلام قصری فر گفت: لازمه ایجاد تمدن نوین اسلامی این است که اختلاف ها را کنار گذاشته و با پرداختن به مسایل مشترک دشمن را از ایجاد تفرقه در بین مسلمانان نا امید کنند.

حجت الاسلام شوری قصری فر استاد حوزه علمیه سفیران هدایت همدان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان با اشاره به اهمیت وحدت در بین مذاهب اسلامی، ابراز داشت: امروز شرایط بین المللی جامعه اسلامی نیازمند وحدت است.

وی ادامه داد: میلاد فرخنده نبی مکرم اسلام(ص) نقطه عطفی برای ایجاد وحدت در بین مسلمانان جهان است و با عمل به دستورات ایشان می توان این وحدت را ایجاد کرد.

پژوهشگر دینی خاطرنشان کرد: شخصیت والای پیامبر(ص) مملو از نکات اخلاقی و عملی است که می توان با عمل به آن ها راه سعادت دنیا و آخرت را پیمود.

وی با اشاره به سیره عملی پیامبر اسلام(ص) ابراز داشت: پیامبر اسلام در ابتدای بعثت خود حتی با مشرکان پیرامون زندگی خود هم به طور مسالمت آمیز هم زیستی داشته؛ تا آن جا که با رفتار نیک آن ها را هم در مسیر اسلام قرار دادند.

حجت الاسلام قصری فر گفت: مسلمانان جهان با همگرایی و وحدت خود باید در مسیر اسلام ناب محمدی(ص) حرکت کرده و با پرداختن به مسائل مشترک جهت ایجاد تمدن نوین اسلامی تلاش کنند.

وی تصریح کرد: لازمه ایجاد تمدن نوین اسلامی آن است که اختلاف ها را کنار گذاشته و با پرداختن به مسائل مشترک، دشمن را از ایجاد تفرقه در بین مسلمانان ناامید کنند.

استاد مدرسه علمیه سفیران هدایت همدان بیان داشت: ار جمله مباحثی که دشمنان اسلام با در دست داشتن غول های رسانه ای خود برای جامعه اسلامی برنامه ریزی کرده معرفی اسلام های کاذب به جای اسلام راستین است که هوشیاری جدی مسلمانان جهان را می طلبد.

وی در پایان افزود: مسلمانان جهان با بهره گیری از عقلانیت و خردورزی، نقاط مشترک را تقویت کرده و از پرداختن به مسائل مورد اختلاف پرهیز کنند تا سبب تسبیت وحدت در میان جامعه اسلامی شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • معلم دیکته IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۲
    0 0
    تثبیت وحدت