یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
عالم اهل سنت خراسان شمالی

حوزه/ عالم اهل سنت خراسان شمالی و خطیب مسجد حنفیه راز و جرگلان با اشاره به اهمیت شناخت پیامبر اکرم (ص) گفت: متأسفانه بسیاری از ما وقت کافی برای شناخت رسول‌الله نمی‌گذاریم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، آخوند حلیم بردی درخشان پیش از ظهر امروز در همایش بزرگ پیشگامان وحدت در جمع علمای شیعه و سنی اظهار داشت: رسول‌الله فرموده‌اند من امت خودم را همچون اسبی پیشانی‌سفید در میان اسب‌های سیاه خواهم شناخت؛ ولی ما انسان‌ها هنوز رسول‌الله را که آن‌طوری که درشان و منزلت آن حضرت است، نشناختیم.

وی با بیان اینکه شناخت پیامبر گرامی اسلام (ص) تنها دانستن تاریخ تولد و رحلت ایشان نیست، افزود: باید با شناخت رفتار و مطالعه در زندگی، سیره و روش پیامبر گرامی اسلام مسیر درست زندگی را انتخاب کرد.

خطیب مسجد حنفیه راز و جرگلان با اشاره به اینکه رفتار پیامبر گرامی اسلام الگوی افراد جامعه است، گفت: نحوه رفتار پیامبر با دوست و دشمن موجب شناخت پیامبر گرامی اسلام می‌شود.

وی با بیان اینکه در قرآن، پیامبر گرامی اسلام به عنوان الگو معرفی شده است، اظهار داشت: بنابراین هر کس علاقه‌مند به لقای پروردگار و نجات از قیامت است، باید به پیامبر اعظم (ص) تأسی کند.

خطیب مسجد حنفیه راز و جرگلان با اشاره به اینکه کسانی که عمل، رفتار، گفتار و عملکرد پیامبر گرامی اسلام را به عنوان الگو قرار دهند به سعادت می‌رسند، افزود: برای تبعیت از پیامبر گرامی اسلام باید ایشان را شناخت.

وی با تاکید بر اینکه جوانان باید وقت بیشتری برای شناخت پیامبر (ص) بگذارند، گفت: جوانان همان وقتی که برای شناخت بازیکنان و بازیگران خارجی می‌گذارند را برای شناخت رسول‌الله وقت بگذارند.

آخوند حلیم بردی درخشان تصریح کرد: متأسفانه امروز شاهدیم که جوانان ما به دنبال زندگی‌نامه و شناخت بیشتر از بازیکنان کافر و بازیگران خارجی هستند، از همه‌چیز آن‌ها آگاه هستند و آن‌ها را الگوی خود قرار می‌دهند.

وی خطاب به جوانان گفت: ای جوان عزیز همان وقتی که تو برای رونالدو و امثال آن گذاشتی آیا او هم به خودش فرصت داد که تو را بشناسد! و آیا تو برای او ارزشی داری و این محبت تو یک‌طرفه نیست؟ درحالی‌که اگر همان وقت را برای شناخت سیره و سنت رسول‌الله می‌گذاشتی، به خدا او هم محبتش را در دل تو قرار می‌داد.

خطیب مسجد حنفیه راز و جرگلان با بیان اینکه محبت رسول‌الله باید همیشه در قلب‌های ما باشد افزود: حضرت محمد (ص) انسانی بود که در گذشته به دنیا آمد و یک بشر بود؛ اما اخلاق و سیرت او مافوق بشر را نشان می‌داد؛ به‌گونه‌ای که خداوند خودش حضرت محمد (ص) را تربیت کرد و وقتی خالق جهان، یک انسان را تربیت بکند، آن انسان دیگر یک بشر کامل است.

وی اظهار داشت: حضرت محمد (ص) شخصیتی است که در سیره و سنت کامل بوده و در اخلاق نمونه است؛ به‌گونه‌ای که خداوند خودش گفته که اخلاق حضرت محمد (ص) بهترین اخلاق بشری بود که من آن را خلق کردم.

عالم اهل سنت خراسان شمالی با بیان اینکه افزایش شناخت از حضرت محمد منجر به تقویت وحدت اسلامی می‌شود، گفت: میلاد پیامبر گرامی اسلام (ص) زمینه‌ساز هرچه بیشتر اتحاد در تمام کشورهای اسلامی است.

وی با بیان اینکه کامل‌ترین رهنمای ما، پیامبر گرامی اسلام هستند، خاطرنشان کرد: با پیروی از سیره و روش زندگی حضرت محمد(ص) می‌توانیم به قله‌های سعادت و پیشرفت بشریت دست یابیم.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha