جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام سیدمحمود موسوی

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت حضرت ولی عصر (عج) شهرستان بیجار گفت: پیروان مذاهب اسلامی باید به عقاید همدیگر احترام بگذارند تا راه نفوذ و تفرقه افکنی دشمنان بسته شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت حضرت ولی عصر (عج) شهرستان بیجار، شب گذشته به مناسبت هفته وحدت با ماموستا اقبال بهمنی، از قضات و علمای اهل سنت استان کردستان دیدار و گفت وگو کرد.

در این دیدار، حجت الاسلام سیدموسی محمودی ضمن تاکید بر مشترکات شیعه و سنی، اظهار داشت: در طول تاریخ در استان کردستان شیعه و سنی در کنار همدیگر بوده اند و با کمال احترام به مسایل اعتقادی همدیگر احترام و ارج نهاده اند.

موسس مدرسه علمیه سفیران هدایت ولی عصر (عج) شهرستان بیجار افزود: به همین دلیل دشمنان این نظام و اسلام می خواهند که به هر طریق ممکن این اتحاد و برادری بین شیعه و سنی در استان کردستان را از بین ببرد.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به اینکه دشمن از کوچکترین روزنه ها برای سوء استفاده و ایجاد تفرقه استفاده می کند، گفت: با وجود اینکه چندین دهه است که دشمنان به دنبال ایجاد اختلاف و شبهات دینی در بین مذاهب اسلامی و پررنگ کردن آن هستند، به حمد خداوند متعال در این استان تاکنون نتوانسته اند به نیت شوم خود برسند.

مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت حضرت ولی عصر (عج) شهرستان بیجار افزود: رشد و شکوفایی تمدن اسلامی زمانی به اندلس و کشورهای غربی رسید که تمام فرق و مذاهب اسلامی در کنار هم و در حوزه های علمیه همدیگر تحصیل و تدریس می کردند و علت افول و افت تمدن اسلامی زمانی آغاز شد که توسط افراد جاهل و با حمایت دشمنان مسلمین بین مذاهب و فرق اسلامی تفرقه انداخته شد.

موسس مدرسه علمیه سفیران هدایت حضرت ولی عصر (عج) بیجار عنوان کرد: با توجه به اینکه در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی امام راحل وحدت را نیاز اصلی مسلمین دانستند، هفته ای بدین نام نامگذاری شد که مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز می باشد که این هفته، مایه برکت برای مذاهب اسلامی در ایران و دیگر کشورهای اسلامی می باشد.

حجت الاسلام سید موسی محمودی اظهار داشت: مقام معظم رهبری بارها در سخنرانی های خود به مناسبت هفته وحدت تاکید داشته و دارند که شیعه به اعتقادات خود عمل کند و اهل سنت نیز معتقدات خود را عمل نماید.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری توهین مذاهب اسلامی به اعتقادات یکدیگر را مذموم و ناپسند برشمرده اند، افزود: مذاهب اسلامی به عقاید همدیگر احترام بگذارند تا راه نفوذ و دسیسه چینی دشمنان بسته شود.

مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت حضرت ولی عصر (عج) شهرستان بیجار در پایان سخنان خود اظهار داشت: جامعه و عوام نباید به حرف ها و شبهات دینی مطرح شده از سوی دشمنان اهمیت دهند، زیرا ائمه معصومین، به ویژه حضرت علی (ع) در زمان حیات خویش وحدت را عامل بالندگی و رشد مسلمانان می دانستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha