شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
حجت الاسلام حمید بهرامپور

حوزه/ معاون تهذیب مدرسه علمیه سفیران هدایت حضرت ولی عصر(عج) شهرستان بیجار گفت: خط قرمز نظام اسلامى و امام خامنه ای، عبارت است از اهانت شیعه و سنی به مقدسات یکدیگر و کسانى که از روى غفلت و یا از روى تعصب هاى کور و بیجا به مقدسات یکدیگر توهین می کنند، بهترین وسیله را براى دشمن فراهم می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام حمید بهرامپور، در جمع طلاب مدرسه علمیه سفیران هدایت حضرت ولی عصر(عج) شهرستان بیجار، کردستان را سمبل وحدت و همبستگی معرفی کرد و اظهار داشت: در این استان، برادران اهل سنت و تشیع سالیان متمادی است که در کنار یکدیگر با همدلی، صمیمیت و برادری زندگی می کنند. پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد(ص) و قرآن، منشاء این وحدت و برادری است.

معاون تهذیب مدرسه علمیه سفیران هدایت حضرت ولی عصر(عج) شهرستان بیجار، وجود امام خامنه ای را یکی از ارکان اصلی وحدت دانست و گفت: در سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی به استان کردستان در سال 88، با صدور فتوایی توهین به مقدسات اهل تسنن را حرام اعلام کردند که این امر موجب افزایش هرچه بیشتر وحدت بین مردم این استان و کشور و حتی جهان اسلام گردید.

 وی عنوان کرد: خط قرمز نظام اسلامى و امام خامنه ای، عبارت است از اهانت شیعه و سنی به مقدسات یکدیگر و کسانى که از روى غفلت و یا از روى تعصب هاى کور و بیجا به مقدسات یکدیگر توهین می کنند، بهترین وسیله براى دشمن و بهترین ابزار در دست دشمن هستند.

معاون تهذیب حوزه علمیه سفیران هدایت حضرت ولی عصر(عج) بیجار گفت: در جامعه امروزی ما اختلاف بین مسلمانان تنها به نفع آنهایی است که نه به مذهب شیعه اعتقاد دارند و نه به مذهب سنی و یا سایر فرق.

حجت الاسلام بهرامپور تاکید کرد: دشمنان اسلام می خواهند نه شیعه باشد نه سنی، بلکه تنها راه را در این می دانند که بین مذاهب اختلاف بیندازند که به وجود آوردن داعش و تقویت شجره خبیث وهابیت دلیلی واضح بر اهداف پلید دشمنان می باشد.

وی عنوان کرد: منظور از وحدت شیعه و سنی کنار گذاشتن مسائل اختلافی و تکیه بر مسائل مشترک و اصل قرار دادن آنها در تعامل با یکدیگر است؛ به این معنا که اتحاد شیعه و سنی کوتاه آمدن از اصول و اعتقاداتشان نیست، بلکه در عین وجود اختلافات زمینه تعامل در مسائل کلی در میان آنها وجود دارد.

معاون تهذیب مدرسه علمیه سفیران هدایت حضرت ولی عصر(عج) بیجار در پایان اظهار داشت: وحدت‌ جامعه اسلامی‌ یکی‌ از مهم‌ترین‌ ضرورت‌های‌ تاریخی‌، اجتماعی‌ و سیاسی‌ مسلمانان‌ و از عوامل‌ مهم عزت‌ و پیروزی‌ در همه صحنه‌هاست‌، لذا باید گفت که وحدت در بین مسلمانان هدیه ای الهی است که موجب محبت، مودت و آرامش جهان اسلام می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha