جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
خواهران

حوزه/ حجت الاسلام حق شناس گفت: ایمان یک مثلث است که سه ضلع زبان، قلب و جوارح را در بردارد، به طوری که با زبان اعتراف می کنیم، با قلب اعتقاد پیدا می کنیم و با جوارح در این راستا عمل می کنیم.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام براتعلی حق شناس، پیش از ظهر امروز در نشست اخلاقی با موضوع  «شناخت حقوق امام » در مدرسه علمیه حضرت فاطمه محدثه (س) اصفهان، اظهار کرد: اولین  راه ارتباط با خدا "ادای حق خداوند" است و یکی از موارد ادای حق خداوند، ادای حقوق امام عصر (عج) می باشد.

وی با استناد به کتاب مکیال المکارم افزود: کتاب مکیال المکارم محمد تقی اصفهانی بهترین منبع در مورد  شناخت حقوق امام عصر (عج) است، زیرا در جلد دوم باب هشتم  80 مورد از حقوق امام را با دلیل عقلی و  نقلی اثبات کرده است.

  استاد حوزه علمیه اصفهان به برخی از 80 مورد حق امام اشاره کرد و در ادامه گفت: یکی از حقوق امام شناخت مهدویت از دیدگاه قرآن است، آیات ۱۷ و ۱۹ سوره حدید "يُحْيِي الْأَرْضَ بَعْدَ مَوْتِهَا" و "وَالَّذِينَ آمَنُوا بِاللَّهِ وَرُسُلِهِ أُولَئِكَ هُمُ الصِّدِّيقُونَ وَالشُّهَدَاءُ" به مسئله  دولت جهانی امام عصر (عج ) و انتظار دولت مهدوی اشاره دارد.

حجت الاسلام حق شناس در ادامه تبیین آیه  ۱۹ حدید، با استناد به حدیث امام باقر(ع) بیان داشت: امام باقر(ع) فرمود: "صدیق" سه نشانه دارد، شناخت امام زمان (عج)، منتظر امام بودن و انجام دادن کار خیر در حالت انتظار شامل محبت به امام عصر (عج)، دعا کردن، هدیه دادن، تلاوت سوره حدید در هر روز و.. ..است.

   وی ادامه داد: درست است که خواندن آیات قرآن لازم است، ولی صرف خواندن کافی نیست، طبق آیه سوم سوره  بقره "یومنون بالغیب"  یکی از مصادیق غیب، رابطه با امام غایب (عج) است و اولین مرحله در ارتباط با آیات قرآن با موضوع مهدویت، ارتباط با امام عصر (عج) است.

  حجت الاسلام حق شناس افزود: ایمان یک مثلث است که سه ضلع زبان، قلب و جوارح را در بردارد، به طوری که با زبان اعتراف می کنیم، با قلب اعتقاد پیدا می کنیم و با جوارح  در این راستا عمل می کنیم.

  وی در پایان به طلاب یشنهاد کرد: در مورد راه هایی که باعث به یاد بودن امام عصر (عج)  است تفکر کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha