پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
عکس

معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران استان یزد، مشارکت شورای اسلامی شهر میبد با مبلغان علوم دینی و طلاب مدارس علمیه خواهران این شهر را در ارتقای سطح فعالیت های فرهنگی شهرستان مهم و ضروری دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در یزد، خانم رؤیا دهقانی، معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران استان یزد در نشست تعاملی مدارس علمیه خواهران شهرستان میبد با اعضای شورای اسلامی این شهر اظهار کرد:  خواهران طلبه نیروهای تربیت شده در راستای اهداف فرهنگی جامعه هستند که باید از این پتانسیل به خوبی در فعالیت های فرهنگی شهر استفاده شود.

وی افزود: مدارس علمیه خواهران میبد در برنامه های فرهنگی شهرستان بدون هیچ چشم داشتی تمام تلاش خود را انجام داده اند و از نیروهای مبلّغ و فعال خود برای رفع مشکلات فرهنگی استفاده کرده اند.

معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران استان یزد با گرامیداشت هفته پژوهش، گوشه ای از فعالیت های بانوان طلبه میبدی در سطح شهرستان را شامل حضور در مدارس ابتدایی ودوره های متوسطه  یک و دو، پاسخگویی به مسایل شرعی بیماران در بیمارستان ها و مراکز درمانی میبد، پاسخگویی و مشاوره به بانوان در محل برگزاری نماز جمعه، حضور مشاوران حوزوی در دانشگاه ها و خوابگاه های دانشجویی میبد، همکاری با کمیته امداد، بهزیستی، مهد کودک ها، مجموعه بسیج و سپاه ناحیه میبد، اوقاف و امور خیریه وسازمان تبلیغات در ایام خاص برشمرد.

خانم دهقانی تصریح کرد: مشکلات مالی و کمبود اعتبارات مانع فعالیت های فرهنگی بانوان طلبه میبدی نشده است و توسعه این فعالیت ها از نظر کمی و کیفی نیازمند حمایت دستگاه های فرهنگی شهرستان به ویژه شورای اسلامی شهر یزد در سپردن برخی فعالیت های فرهنگی شهرداری به این مجموعه است.

وی تأکید کرد: برخی فعالیت های فرهنگی سطح شهرستان هم برای احیای مجدد و تقویت آن نیازمند تأمین منابع مالی از سوی نهادهای متولی آن خواهد بود.

 حجت الاسلام علیرضا آقایی، رئیس شورای شهر میبد در ادامه این نشست با تشکر و قدر دانی از تلاش طلاب خواهر در زمینه های مختلف در سطح شهر ابراز کرد: همکاری در زمینه های مرتبط با مدارس علمیه خواهران از اولویتهای کاری شورای شهر میبد به شمار می رود.

آقای آزاد منش، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر میبد هم با تبیین برخی مسایل مورد نیاز شهر، از مدیران مدارس علمیه خواهران، همکاری و تعامل بین بخشی را خواستار شد.

برپایه این گزارش، همزمان با هفته گرامیداشت پژوهش نشستی به منظور تعامل و گسترش فعالیت های بانوان طلبه و مبلّغ شهرستان میبد با حضور رؤیا دهقانی، معاون پژوهش مدارس علمیه خواهران استان و مدیران دو مدرسه علمیه سطح دو و سه خواهران میبد خانم ها نبوی و قاسمی و چند تن دیگر از بانوان حوزوی، در شورای اسلامی شهر میبد و با حضور رئیس شورا و برخی از اعضا تشکیل شد.

 

انتهای پیام / ۳۱۳/۴۷

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha