شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
بسته خبری

حوزه/ چشم انداز برترین اخبار ایران و جهان در ۲۴ ساعت گذشته، با گزینش اهمّ رویدادهای سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی در بسته‌ی خبری صبحگاهی تقدیم حضور کاربران محترم «خبرگزاری حوزه» می‌گردد،انتظار داریم با ارائه نظرات ارزشمند شما فرهیختگان گرامی، پویش روزافزون آن را شاهد باشیم.

بسته ویژه خبری حوزه نیوز:                                                  

حوزه

امضای توافق نامه سپاه و حوزه علمیه

به منظور ارتقای سطح همکاری‌ها، فعالیت‌ها و تعاملات علمی، فرهنگی، آموزشی و پژوهشی با حضور آیت الله اعرافی و حجت‌الاسلام‌والمسلمین سعیدی، تفاهم‌نامه‌ای میان مرکز مدیریت حوزه های علمیه و نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران، امضا شد.

 

واکنش حوزه به طرح دو فوریتی مجلسی ها برای عضویت اقلیت‌ها

جمعی از طلاب و فضلای حوزه علمیه قم، درباره طرح دوفوریتی مجلس برای عضویت اقلیت‌ها در شوراهای اسلامی شهر و روستا، بیانیه‌ای صادر کردند و در 7 بند نکاتی را به مجلسی ها متذکر شدند.

 

افشاگری مدیر حوزه علمیه یزد از راهبرد انگلیس در مقابله با جهان اسلام

مدرس حوزه علمیه استان یزد اظهار داشت: امروزه شاهد این مسئله هستیم که کشورهای غربی و در راس آن‌ها انگلیس با خلق فرقه‌های مختلف مذهبی جعلی می‌کوشند تا علاوه بر ایجاد شبهات دینی میان جوانان کشور، میان شیعه و شیعه نیز تفرقه ایجاد کنند، لذا باید نسبت به احکام دین آگاه بود و این آگاهی با مطالعه کتاب و مدارک معتبر اهل تشیع و رجوع به مبلغان دینی میسر می‌شود

 

مطالبات رهبر انقلاب از روحانیت

حضرت آیت الله محسن مجتهد شبستری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که عالم به زمان بودن، سبب از بین رفتن شبهات می شود، گفت: مقام معظم رهبری دو مسئله‌ی «تولید علم» و «انقلابی بودن» را برای طلاب عزیز لازم می دانند و مسئله تولید علم یعنی با استفاده از منابع علوم اسلامی، نسبت به مسائل روز جامعه تولید علم صورت بگیرد.

 

ثمرات درخت تناور دار الحدیث در حوزه علمیه

آیتالله علیرضا اعرافی با تجلیل از چند دهه تلاش آیتالله ری شهری در زمینه علوم حدیث بیان کرد: امروز درخت تناور دارالحدیث، ثمرات شیرین و مطبوعی به جامعه دینی عرضه کرده است.وی افزود: دارالحدیث بیش از 500 اثر به جامعه علمی و دانشگاهی و حوزوی عرضه کرده است و از دیگر سوی، پرورش حجم انبوه از عاشقان حدیث و همچنین تولید رشته های مختلف در حوزه حدیث و تولید نرم افزارها و دانش فنی و تجربه مناسب در امور مرتبط به علوم حدیث، بخشی از دستاوردهای این نهضت مبارک است.مدیر حوزههای علمیه بیان کرد: تولید نیروی انسانی و دانش فنی در حوزه حدیث یک حرکت پیشرانانه دارالحدیث در بدنه حوزه بوده است.

 

قلمروی ورود المصطفی در قرآن و علوم

آیتالله اعرافی،عضو شورای عالی حوزه های علمیه تصریح کرد: در زمینه قرآن و علوم، جامعه المصطفی این بحث را با 11 رشته دنبال کرده است که این کار باید در حوزه حدیث نیز توسعه داد؛ این بحث باید در اخلاق نیز به خوبی انجام شود، زیرا هنوز به جایی که می خواستیم نرسیده ایم؛ یعنی در باب اخلاق باید به شکل مجتهدانه کار کرد زیرا اگر به شکل اجتهادی وارد ابواب حدیثی اخلاقی شویم، به منابع و دستاوردهای شگرفت خواهیم رسید.

 

روحانیت برای نیاز های روز در کلام آیت الله نوری همدانی

حضرت آیت الله نوری همدانی بر هجرت علما و مبلغین تاکید کردند و اظهارداشتند: امروز جامعه نیازمند به مبلغینی است که بتوانند پاسخ گوی شبهات و مباحث اعتقادی روز باشند.

 

سه ماموریت مهم سازمان روحانیت در دنیای امروز

رئیس مرکز امور نخبگان و استعدادهای برتر حوزه های علمیه با بیان این که مهمترین نشانه برای اعتبار و حجیّت یک نظام فکری، اجتماعی و سیاسی، کارآمدی است، گفت: نظام جمهوری اسلامی و در راس آن حوزه های علمیه که مادر و مولد انقلاب اسلامی است، باید نیازهای جامعه را شناسایی و نسبت به تامین آن اقدام نموده و کارآمدی خود را اثبات کنند.

 

روایت توصیه سه گانه امام راحل به طلبه جوان

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در پایان به بیان خاطره ای از امام خمینی(ره) پرداخت اظهارداشت: طلبه سیدی به محضر امام(ره) رسید و گفت: آقا عمامه بر سرم بگذار، امام هم عمامه بر سر او گذاشت و سپس به امام(ره) گفت: آقا مرا نصیحتی کن، امام(ره) فرمود «فرزندم درس بخوان». فرد می‌خواست از نزد امام برود، ایشان فرمودند: «فرزندم خیلی خوب درست را بخوان» دوباره فرد قصد خروج کرد که امام(ره) گفت: «فرزندم برای خدا درس بخوان»؛ حال امیدوارم خداوند متعال به همه ما این توفیق را عنایت فرماید که برای او درس بخوانیم و برای او نیز زندگی کنیم.

 

فعالیت روحانیت پیرامون حضرت معصومه سلام الله علیها در فضای مجازی

همزمان با ۲۳ ربیع الاول مصادف با سالروز ورود حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، مجموعه یکصد مقاله خواندنی با محوریت این بانوی مکرم اسلام در پایگاه اطلاع رسانی دفتر استاد انصاریان در دسترس علاقه مندان قرار گرفت.

 

شیخ وحدت در کردستان

مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: شهید شیخ الاسلام که از شهدای بنام استان کردستان می باشند، به خاطر خدمات و تلاش هایی که برای ایجاد وحدت و همدلی بیشتر در این استان داشتند را باید شهید منادی وحدت شناخت.

 

اقدام یکپارچه طلاب اهوازی علیه ترامپ

با توجه به اقدام خصمانه و مغرضانه رئیس‌جمهوری آمریکا در خصوص انتقال سفارت این کشور از تل‌آویو به بیت‌المقدس و غصب آشکار سرزمین فلسطین، علما، روحانیون و طلاب اهوازی، در اقدامی یکپارچه، درس و بحث را رها کرده و برای حمایت از قدس شریف، تجمع کردند.

 

سیره علمای بزرگ در بهره مندی از قرآن کریم

آیت الله فقیهی با اشاره به سیره علمای بزرگ اسلام در بهره گیری هرچه بیشتراز قرآن خاطر نشان ساخت: بزرگان ما همانند علامه طباطبایی به هرمقامی که رسیدند به خاطر قرآن کریم و تفسیر و تدبر در این کتاب الهی بوده است به گونه ای که هر سوالی که از جناب علامه پرسیده می شد آن عالم ربانی با قرآن کریم پاسخ می دادند.

 

منشور ۱۵ جلدی «حوزه و روحانیت از منظر رهبر معظم انقلاب»

"منشور حوزه و روحانیت از منظر رهبر معظم انقلاب"، مجموعه مدون آراء و نظرات آیت الله العظمی خامنه ای در موضوع مهم و حساس حوزه و روحانیت است که کار پژوهش و تدوین آن از نیمه دوم سال ۱۳۸۶ آغاز شده است و این محصول جامع و کامل از مؤسسه حدیث لوح و قلم آماده رونمایی می باشد.

 

تغییرات بنیادین در حوزه علمیه در تخصص گرایی

آیت الله یزدی در خصوص تخصص گرایی در حوزه و لزوم برنامه ریزی بر اساس استعداد طلاب بیان داشت: یک نفر استعداد و یا علاقه تبدیل‌شدن به یک منبری خوب را دارد، چنین فردی نیاز زیادی به اصول ندارد، اما باید یک دوره فقه ساده و یک دوره تاریخ اسلام را بداند و مختصری هم از تفسیر و احکام بیاموزد، بعد هم وارد یادگیری منبر و چگونگی طرح مبحث و روبه‌رو شدن با مخاطبین مختلف مانند عامه مردم یا مخاطبین دانشگاهی یا گروه‌های مخالف بشود.

 

نفوذ در علوم اسلامی با نرم افزار های حوزه

فیض محمد عثمانی، وزیر ارشاد، حج و اوقاف افغانستان گفت: محققان با نرم افزارها به عمق علوم اسلامی نفوذ می کنند.علماء و پژوهشگران علوم دینی با استفاده از محصولات این مرکز می‌توانند به عمق علوم نفوذ کنند و در تبلیغ و تبیین درست مفاهیم دینی، گام‌های مهمی بردارند.

 

پیام تسلیت نماینده جامعةالمصطفی در پی ارتحال عضو هندی مجمع جهانی اهل‌بیت(ع)

در پی درگذشت حجت الاسلام والمسلمین سید علی تقوی عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع)،‌ حجت الاسلام محمدرضا صالح، رئیس نمایندگی جامعة‌المصطفی در هند، این ضایعه را تسلیت گفت.

 

تجمع بزرگ "مرگ برآمریکا" در قم برگزار شد

طلبه های مدرسه علمیه مومنیه قم در محکومیت سخنان اخیر رئیس جمهوری آمریکا در اعلام تصمیم بر انتقال سفارت آمریکا به قدس شریف، تجمعی را با عنوان «تجمع بزرگ بین المللی مرگ بر آمریکا» برگزار کردند.

 

مظلومیت شهدای روحانی کردستان

رئیس حوزه هنری کردستان،در راستای کنگره ۵۴۰۰ شهید استان و یادواره ۱۸۷۰ شهید ترور استان بیان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در سفر تاریخی به استان کردستان از مظلومیت شهدای کردستان یاد کردند و باید گفت که این مظلومیت در خصوص شهدای روحانی این خطه چند برابر است و به همین دلیل حوزه هنری کردستان در راستای یکی از رسالت‌های اصلی خود تلاش می‌کند تا با برگزاری مراسم های شب خاطره، چاپ کتاب و ... قدمی هر چند کوچک برای زنده کردن آن همه ایثار و شهادت را بردارد.

 

ممنوعیت فعالیت‌های دینی در جمهوری آذربایجان

نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان ایجاد و فعالیت احزاب سیاسی، سازمان های غیردولتی و ساختارهای دینی در این نهاد را ممنوع اعلام کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha