چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
نشست اخلاقی

حوزه/حجت الاسلام هاشمی در جمع طلاب مدرسه علمیه ریحانة النبی (س) اراک بیان کرد :طلبگی یعنی مهاجرت از علاقه ها و جهل اولیه که در آن قرار داشتید و مهاجرت به سمت نور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، صبح امروز نشست اخلاقی با موضوع هویت طلبگی با حضور حجت الاسلام سید محمود هاشمی از اساتید طرح ولایت قم در مدرسه علمیه ریحانة النبی (س) اراک برگزار شد.

حجت الاسلام هاشمی بیان کرد: شما طلاب مهاجرت کردید از علاقه ها و جهل اولیه که در آن قرار داشتید و مهاجرت به سمت نور نمودید.

وی گفت : طلاب مصداق آیه اللَّهُ وَلِیُّ الَّذِینَ آمَنُوا یُخْرِجُهُمْ مِنَ الظُّلُماتِ إِلَی النُّورِ می باشند و به سمت دانشی که به آن ها سود می دهد می روند.

این استاد حوزه تصریح کرد: طلاب باید نمادی از سیره و وجود معصومین(ع) در سطح جامعه باشند.

وی افزود : برای هدایت عامه مردم باید عده ای مطالب دینی را آموخته و به مردم بیاموزند و این امر بر عهده طلاب علوم دینی می باشد.

حجت الاسلام هاشمی خاطر نشان ساخت: طلاب باید با الگو گیری از امام معصوم به ساده زیستی و پرهیز از تجمل گرایی خو بگیرند و نماد معنویت در جامعه باشند.
وی در پایان اظهار داشت: در کنار بصیرت در دین، بصیرت اجتماعی و سیاسی، بصیرت در زندگی فردی، و بصیرت صنفی یعنی بصیرت در ایفای نقش اجتماعی از لوازم حرکت یک طلبه در این مسیر دشوار است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha