جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
اخبار برتر

حوزه/ چشم انداز برترین اخبار ایران و جهان در ۲۴ ساعت گذشته، با گزینش اهمّ رویدادهای سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی در بسته‌ی خبری صبحگاهی تقدیم حضور کاربران محترم «خبرگزاری حوزه» می‌گردد،انتظار داریم با ارائه نظرات ارزشمند شما فرهیختگان گرامی، پویش روزافزون آن را شاهد باشیم.

بسته ویژه خبری حوزه نیوز:                                                  

سیاسی

 

دلار رکورد سال را شکست

امروز در بازار ارز دلار آمریکا به 4214 تومان رسید و سکه تمام طرح جدید هم یک میلیون و 419هزار تومان معامله شد.ارزهای دیگر مثل یورو به قیمت 5023 تومان، پوند 5813 تومان و درهم امارات 1162 تومان فروخته شد.

 

پشت پرده شبکه پیچیده و مخوف کشتار و شکنجه مهاجران لیبی

سازمان عفو بین‌الملل در گزارشی فاش کرد که کشورهای اروپایی به منظور سوء‌استفاده از پناهجویان، آموزشهای خاصی به گارد ساحلی لیبی داده‌است.سازمان حقوق بشری عفو بین‌الملل روز سه‌شنبه هفته جاری در گزارشی 66 صفحه‌ای تشریح کرده که چگونه کشورهای اروپایی با همدستی مقامات جریانهای سیاسی لیبی شبکه پیچیده و مخوفی برای آزار و اذیت پناهجویان در کشور لیبی ایجاد کرده‌اند که دید گروه‌های مستقل حقوق بشری تاکنون پنهان مانده است.

دلار رکورد سال را شکست

سازمان پزشکان بدون مرز اعلام کرد، دست‌کم ۶۷۰۰ مسلمان روهینجایی در طول یک ماه پس از بروز خشونت‌های گسترده در ماه اوت کشته شدند. همچنین سرشماری پناهجویان فراری به بنگلادش نشان می‌دهد تعداد آوارگان بیش از آمار رسمی ۴۰۰ مورد است که میانمار اعلام کرده است.

 

افشای پشت پرده استعفای حریری

یک منبع نزدیک به نخست‌‌وزیر لبنان اعلام کرد، پس از آن‌که الحریری در عربستان با تهدیدهای سعودی‌ها علیه دولت و شهروندان لبنان مواجه شد، مجبور شد برای راضی ساختن ریاض، استعفای خود را اعلام کند.

 

امضای سه همکاری برای سه کشور در سه موضوع

وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد: همکاری های تهران، مسکو و آنکارا در عرصه انرژی و تبادلات مالی طبق ارز همان کشور صرف نظر از اقدامات سودجویانه و منفعت طلبانه مالی آمریکا توسعه می یابد. روسیه، ایران و ترکیه همچنین راه مبارزه واقعی با تروریسم در سوریه را می دانند و در این خصوص تفاهم دارند.

 

اجتماعی شدن بودجه 97 پس از وداع با بودجه کلیشه ای

ماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی گفت: سرو صدایی که پیرامون بودجه سال 97 ایجاد شده در نتیجه ضعف آن نیست بلکه بخاطر نحوه اطلاع رسانی و نحوه دسترسی مردم از طریق شبکه های اجتماعی بوده و به نوعی باید گفت که بودجه اجتماعی شده است. وکیلی گفت: اینکه دولت بودجه کلیشه ای نیاورده است و با تصمیمات اجمالا بنیادی بودجه را تهیه کرده از محاسن لایحه بودجه است.

 

دست رد سازمان ملل بر عربستان در واشنگتن

جانشین سخنگوی «آنتونیو گوترش» در کنفرانس مطبوعاتی در مقر این سازمان در نیویورک گفت: گزارش دبیرکل به شورای امنیت سازمان ملل متحد، گزارش شش ماهه ایشان درباره چگونگی اجرای قطعنامه 2231 درباره برنامه هسته ای ایران بود.وی در ادامه آورد: این گزارش تحلیلی درباره موشک های شلیک شده از یمن به عربستان ارائه می دهد، اما هیچ مدرک قاطعی در آن وجود ندارد که کشور سازنده این موشک ها را تعیین کرده باشد.

 

حمله بیت آیت الله سیستانی به داعشی های زیرزمینی از کربلا

حجت الاسلام و المسلمین عبدالمهدی کربلایی در خطبه های نماز جمعه حرم امام حسین (علیه السلام)، پیروزی بزرگ محقق شده بر گروهک های تروریستی داعش را تبریک گفت و نسبت بقایای داعش و عناصر پنهان آن هشدار داد و خواستار انحصار سلاح در دست حکومت شد.

 

مهر کنگره هم پای تحریم نشست

مجلس نمایندگان آمریکا طرحی را مبنی بر ممنوعیت فروش هواپیما با ایران با 252 رای مثبت و 167 رای منفی به تصویب رساند.این طرح در صورتی که به تصویب سنا برسد و ترامپ نیز آن را وتو نکند به قانون تبدیل می‌شود.

 

 

دست پاچگی آمریکا از ائتلاف برای قدس

نویسنده سرشناس جهان عرب تأکید کرد اعلام همبستگی اجلاس سران کشورهای اسلامی در دفاع از قدس، نماینده آمریکا در سازمان ملل را به طرح دوباره ادعاهای واهی علیه ایران واداشته است.

 

اعترافات هاشمی درباره پایان دهنده جنگ تحمیلی

یاسر فرزند آیت الله هاشمی رفسنجانی در اجتماع جمعی از فعالان سیاسی استان گلستان افزود: در زندگی آیت الله هاشمی نقاط حساس و تاریخ ساز بسیاری به چشم می خورد که یکی از آنها مسئله خاتمه جنگ بود؛ در آن زمان که بخش زیادی از مسئولان در شعارهای آرمانخواهانه خود ادامه جنگ را می خواستند ایشان با منظور دانستن واقعیت ها سران نظام را قانع کردند که پایان جنگ به صلاح کشور است و باید به عقد قرارداد 598 رضایت دهیم.

 

نا امنی در مهمترین فرودگاه هلند

پلیس هلند در فرودگاه «سخیپهول» آمستردام روز جمعه به یک فرد مسلح به سلاح سرد شلیک و وی را بازداشت کرد. وی تهدید کرده بود که با چاقو به مردم حمله می کند.

 

فرار فرانسه از آمریکا علیه ایران

معاون وزیر خارجه فرانسه درباره مدارک ادعایی آمریکا علیه ایران و ارسال موشک به یمن از پاسخ مستقیم طفره رفت و گفت که باید روی اطلاعات واشنگتن مطالعه بیشتری انجام شود.

 

اظهارات تیلرسون درباره احتمال جنگ با کره شمالی

رکس تیلرسون وزیرامور خارجه آمریکا در جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد گفت که کره شمالی بزرگترین تهدید امنیت ملی کشورش است.وی اظهار داشت: ما به دنبال جنگ با کره شمالی نیستیم اما از هر روشی برای دفاع از کشورمان استفاده خواهیم کرد. امیدواریم این روش های دیپلماتیک بوده و به جنگ کشیده نشود.

 

دیوار ندبه به اسراییل می پیوندد

یک مقام کاخ سفید گفت نمی‌توانند هرگونه توافق احتمالی با فلسطینیان و وضعیتی برای قدس،‌ بدون اینکه دیوار ندبه بخشی از اسرائیل باشد را در نظر بگیرند.

 

رفتار ضد و نقیض سعود ی ها با "فتوای تاریخی" برای آزادی قدس

در زمانه ای که در آن علمای سعودی از صدور هرگونه فتوایی برای یاری رساندن به مسجد الاقصی و قدس شریف به ویژه آنکه این شهر مقدس پس از اعلام دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی بیشتر در معرض یهودی سازی قرارگرفته، امتناع می ورزند کمیته دائمی فتوا وابسته به شورای عالی علمای عربستان اقدام به صدور فتوایی درباره اقدام شرکت های مخابراتی کرده است.

 

تانک پرنده روسی با سرعت خودروی فراری

کارخانه روسی طراح هلیکوپتر مایکل میل، پروژه ساخت هلیکوپترهای پرنده جدیدی را با سرعت خودروی آمریکایی فراری آغاز کرده است.

 

 

از سر گیری خشونت ها در دومین جمعه خشم

در فلسطین اشغالی به نقل از منابع فلسطینی گزارش داد نظامیان رژیم صهیونیستی از سگ های پلیس برای سرکوب تظاهرات در قدس استفاده می کنند. در قلقیلیه و کفر قدوم و عزون و جیوس در کرانه باختری، دهها نفر دچار خفگی شدند و 23 نفر در درگیری بین فلسطینی ها و نظامیان رژیم صهیونیستی در مناطق مختلف کرانه باختری مجروح شده اند.

 

سوء استفاده سیاسی از حج در ویزا

افشای اسناد جدیدی از سوی یک سایت قطری، سوءاستفاده عربستان از حرمین شریفین و ویزای حج در راستای اهداف و برنامه‌های سیاسی را به اثبات رساند.

 

رشوه میلیونی آمریکا به ارتش لبنان

الیزابت ریچارد، سفیر آمریکا در بیروت اعلام کرد که ارزش این کمک نظامی آمریکا به ارتش لبنان بیش از ۱۲۰ میلیون دلار است که شامل ۶ هلی‌کوپتر جنگی و ۶ پهپاد و همچنین تجهیزات ارتباطی و دید در شب می‌شود.وی در ادامه افزود: این تجهیزات نظامی باعث می‌شود که ارتش لبنان بتواند قدرت خود را افزایش داده تا از مرزهای این کشور حمایت و با تروریست‌ها مبارزه کند.

 

 

کشف گور های دسته جمعی سریالی در عراق

یک گور جمعی دیگر با بیش از ۵۰ جسد که احتمالا متعلق به قربانیان داعش است، در شمال غرب موصل در استان نینوا کشف شد.

 

دستگیری یک شبه صدها قاچاقچی و مواد فروش

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت از دستگیری ۲۷۵ قاچاقچی مواد مخدر و خرده فروش خبر داد.

 

تقویت انسانی داعش از 124 کشور جهان

وزیر امور خارجه عراق گفت: عراق شاهد نابودی گروه تروریستی داعش از ۱۲۴ ملیت مختلف جهان از جمله آمریکا، کانادا، استرالیا، کشورهای دیگر و عراقی بود.

 

کشف منابع پولی داعش در فرانسه

سازمان مبارزه با پولشویی و حمایت مالی از تروریسم در وزارت کشور فرانسه اعلام کرد که ۱۵۰ تا ۲۰۰ صراف مخفی که حمایت مالی از داعش را در لبنان و ترکیه بر عهده داشتند مشخص کرده است.

 

تایید حکم متهمان به جاسوسی برای ایران در ریاض

منابع آگاه خبر از تائید احکام اعدام 15 نفر در عربستان به اتهام ساختگی جاسوسی برای ایران را دادند.

 

 

 

افشای عامل پخش تسلیحات اروپا میان تروریست ها

نتیجه یک بررسی نشان می‌دهد که بیش از یک‌ سوم از تسلیحاتی که در اختیار نیروهای گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه است، از کشورهای عضو اتحادیه اروپا به دست آنها رسیده بود. آلمان هم یکی از این کشورهاست.و عامل انتقال،عربیستان  و آمریکا هستند.

 

بازجویی محرمانه از نتانیاهو

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در اقامتگاه خود در شهر بیت‌المقدس تحت بازجویی قرار گرفت.براساس این گزارش نتانیاهو و خانواده‌اش به فساد مالی و ارتباطات مشکوک با رییس یک روزنامه صهیونیستی و نیز دخالت در معامله خرید زیردریایی از یک شرکت آلمانی متهم هستند.

 

باند بزرگ جعل اسکناس در کرمانشاه متلاشی شد

وزارت اطلاعات در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: طی یک سلسله اقدامات اطلاعاتی یکی از بزرگترین شبکه ها و کارگاه های طراحی، چاپ و توزیع انواع اسکناس و چک پول های تقلبی در کشور توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) در اداره کل اطلاعات استان کرمانشاه شناسایی و با هماهنگی قضایی متلاشی شد.

 

هشدار مقام انگليسی به روس ها در زير دريا

استوارت پيچ رئيس نيروهاي مسلح انگليس­ گفت: روسيه براي کابل‌هاي ارتباطي در زير دريا تهديد به شمار مي رود و محافظت از آنها از اولويت هاي سازمان پيمان آتلانتيک شمالي (ناتو) است. استوارت هشدار داد: قطع يا هرگونه اختلال در کابل‌هاي ارتباطي در زير دريا، اثرات فاجعه بار اقتصادي به دنبال خواهد داشت.اين مقام ارشد نظامي انگليس افزود: روسيه علاوه بر کشتي هاي جديد و زيردريايي ها، به دنبال تکميل قابليت هاي غيرمتعارف و جنگ افزارهاي اطلاعاتي است.

 

عقد قرارداد خرید سامانه موشکی ترکیه از روسیه

وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرد: توافق خرید سامانه موشکی اس400 از روسیه نهایی شده و هفته جاری امضا خواهد شد.

 

موج چهارم تعرض ترامپ تیتر خورد

در ادامه موج افشاگری‌های جنسی علیه افراد صاحب منصب در آمریکا، «جولیت هادی»، مجری سابق فاکس‌نیوز رییس جمهور آمریکا را به انجام رفتار نامناسب جنسی «در سال 2005 و 2006» در آسانسور متهم کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha