پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ آغاز به کار نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی جامعة المصطفی العالمیة

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین مهدوی مهر گفت: باید به بعد بین المللی مذهبی و زبانی در حوزه های مختلف پژوهشی جامعه المصطفی ورود نمود، این امر مهم نیازمند پژوهش های جمعی  و برنامه ریزی های تشکیلاتی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین مهدوی مهر، جانشین ریاست جامعه المصطفی  امروز در آئین افتتاحیه نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی المصطفی، ضمن تبریک هفته پژوهش و خجسته اعیاد ماه ربیع الاول، اظهار داشت: صیانت از حوزه های علمیه و شخصیت های علمی و گرانسنگ دینی باید مورد توجه طلاب و دانش پژوهان علوم دینی قرار گیرد.

وی در ادامه زیاده خواهی های استکبار جهانی را مورد توجه قرار داد و ابراز داشت: رژیم صهیونیستی ضمن اشغال سرزمین های اسلامی، به دنبال تحکیم ساختارهای حکومتی اش در سرزمین های اسلامی بوده، قصد دارد با مطرح سازی موضوع پایتختی قدس، در نازلترین نتیجه به ماهیت وجودی اش مشروعیت دهد.

جانشین ریاست جامعه المصطفی ضمن اشاره به توسعه فضا و نگاه پژوهش در جامعه المصطفی تصریح کرد: در بعد پژوهش و تحقیقی باید به بایسته های ضروری و نیازهای جدید توجه نموده، ضمن ارتقاء ابعاد مختلف موضوعات پژوهشی؛ زمینه ها، راهکارها و شیوه های پژوهشی مورد توجه دست اندرکاران قرار گیرد.

وی ضمن تقدیر از فعالان عرصه پژوهش و مروجان فضای پژوهش در جامعه المصطفی، ابراز داشت: فضای المصطفی فضایی دینی و بین المللی با رویه ای پژوهشی، علمی و تحقیقی است.

جانشین ریاست جامعه المصطفی با اشاره به این که پژوهش رکن رکین حوزه های علمیه به شمار می رود، خاطرنشان کرد: هیچ عنوانی در حوزه های علمیه وجود ندارد، که نگاه پژوهشی در آن لحاظ و اشراب نشده باشد.

حجت الاسلام والمسلمین مهدوی مهر افزود: محققی با تمام معنی آن و تلاش برای ارتقاء روز افزون دانش های دینی بالاترین مقام و درجه علمی در حوزه های دینی به شمار می رود.

وی به خطبه هایی از نهج البلاغه نیز اشاره نمود و ابراز داشت: کسانی که در نهایت مرتبه تحقیق هم قرار دارند، هیچ گاه نمی توانند حق خداوند سبحان را ادا نمانید؛ هیچ گاه موجود محدود نمی تواند به کنه ذات اقدس الهی پی ببرد.

جانشین ریاست جامعه المصطفی با اشاره به این که در روایات اسلامی معرفت و شناخت نخستین پایه دین است، اظهار داشت: آدمی همواره باید در راستای کسب معرفت الهی از هیچ تلاشی دریغ نکند.

حجت الاسلام والمسلمین مهدوی مهر در ادامه به برخی از شاخه های مختلف پژوهش اشاره نمود و خاطرنشان کرد: در مراکز پژوهشی جامعه المصطفی، پزوهش های جمعی در کنار پژوهش های فردی مهم شمرده می شود.

وی با بیان این که در مرکزی به نام المصطفی، نیاز است تا در حوزه های فعالیتی ترسیم شده، بعد علمی حوزه ای و دانشگاهی را ارتقاء دهیم، یادآور شد: باید به بعد بین المللی مذهبی و زبانی در حوزه های مختلف پژوهشی جامعه المصطفی ورود نمود، لذا باید توجه داشت که این امر مهم نیازمند پزوهش های جمعی  و برنامه ریزی های تشکیلاتی است.

جانشین ریاست جامعه المصطفی به ظرفیت های بالفعل جامعه المصطفی اشاره نمود و ابراز داشت: ظرفیت های جامعه المصطفی موهبتی در دستان ما بوده، باید از فرصت های خدادادی و زمینه های پیش رو حداکثر استفاده را داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: جامعه المصطفی باید ضمن اهتمام به فعالیت های پژوهشی جمعی، دانش های جمعی را در قالب های مختلف به جهانیان عرضه نماید.

حجت الاسلام والمسلمین مهدوی مهر در پایان تاکید کرد: جامعه المصطفی هیچ حد و محدودیتی در حوزه های پژوهشی نداشته، باید با استفاده از مبانی دینی، ضمن توجه به گستره جهانی، موضوعات مختلفی را با نگاه نظام واره ای عرضه نماید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha