جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آتش به اختیار

حوزه/ حجت الاسلام قمری، لازمه فعالیت های «آتش به اختیار» را آموزش صحیح دانست و گفت: آشنایی با فرهنگ اسلامی و فرهنگ اهل بیت(ع) از اصلی ترین مسائلی است که افراد باید آن را به طور کامل درک کرده باشند و سپس پای در این عرصه بگذارند.

حجت الاسلام جواد قمری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان با اشاره به موضوع «آتش به اختیار»، گفت: رهبر معظم انقلاب در زمینه «آتش به اختیار» توجه اصلی را معطوف به بحث فرهنگی دانستند و بیشتر بیانات ایشان حول محور فرهنگ بوده است.

وی به معنای «آتش به اختیار» اشاره کرد و افزود: «آتش به اختیار» به این معنا است که فرد منتظر دستور نباشد و هر جا که دید می تواند برای اصلاح امور کاری انجام دهد، شخصاً وارد میدان شود.

حجت الاسلام قمری، لازمه فعالیت های «آتش به اختیار» را آموزش صحیح دانست و اظهار کرد: آشنایی با فرهنگ اسلامی و فرهنگ اهل بیت(ع) از اصلی ترین مسائلی است که افراد باید آن را به طور کامل درک کرده باشند و سپس پای در این عرصه بگذارند.

وی، آشنایی مبلغان با اصول فرهنگی را ضروری دانست و گفت: در مرحله اول طلاب باید با مبانی اسلامی آشنا باشند تا به اشتباه ضد ارزش را ارزش تلقی نکند و بر اساس ارزش عمل کند.

استاد حوزه علمیه همدان، دیگر مصادیق «آتش به اختیار »را در مباحث سیاسی عنوان کرد و ابراز داشت: در مباحث سیاسی نیز متاسفانه با مسایل غرب زدگی رو برو هستیم و مقابله با این مشکل نیازمند عمل «آتش به اختیار و جهادی» است.

وی، به وظایف حوزه های علمیه اشاره کرد و گفت: فرهنگ سازی و تعالیم فرهنگ اسلامی در جامعه به عهده حوزه و کارشناسان آن می باشد تا مردم را با امور اصلی دین آشنا کنند. البته در درجه اول باید برای کاربران و مبلغان حوزه این موضوعات به طور صحیح آموزش داده شود و سپس در عرصه تبلیغ، مردم را با فرهنگ اسلامی آشنا و آن ها را با خطرات غرب زدگی آشنا کنند.

حجت الاسلام قمری به فعالیت روحانیان در زمینه «آتش به اختیار» اشاره کرد و گفت: اردوهای جهادی که روحانیان در دورترین روستاها به تبیین مبانی اسلامی مشغول هستند، نمونه های کوچکی از عمل به «آتش به اختیار» است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha