جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
وحدت حوزه و دانشگاه

حوزه/مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان مرکز بجنورد با اشاره به اهمیت وحدت بین حوزه و دانشگاه گفت: باید دبیرخانه دائمی شورای وحدت حوزه و دانشگاه تشکیل شود تا به هدف برسیم.

حجت‌الاسلام موسی دانش‌طلب در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با اشاره به فرا رسیدن روز وحدت حوزه و دانشگاه، گفت: امروز متأسفانه وحدت حوزه و دانشگاه با دید کوتاهی پیگیری می‌شود و تنها در چند جلسه و همایش و هم‌اندیشی خلاصه می‌شود که قطعاً نتیجه نمی دهد .

وی با تأکید بر اهمیت ایجاد دبیرخانه شورای وحدت حوزه و دانشگاه افزود: در صورت ایجاد این دبیرخانه کارشناسانی می‌توانند از هردو قشر حضور داشته باشند و قطعاً با حضور این بزرگواران پس از رسیدن به نقاط مشترک مباحث استحصال می‌شود و درزمینهٔ اقدام و عمل پایه‌گذاری می‌شود.

حجت‌الاسلام دانش‌طلب با بیان اینکه حوزه و دانشگاه مکمل هم هستند، تأکید کرد: حوزه و دانشگاه در مسیر تعالی آرمان‌های کشور گام بردارند.

وی با اشاره به نقش و جایگاه نخبگان حوزه و دانشگاه در جامعه گفت: مردم عادی عموماً از نخبگان حوزوی و دانشگاهی تبعیت می‌کنند و ازاین‌رو اهمیت این دو قشر فراوان است.

مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان مرکز بجنورد با بیان اینکه ایجاد جامعه اسلامی پیشرفته و مستقل هدف اصلی وحدت حوزه و دانشگاه است، اظهار داشت: وحدت باید طبق بیانات رهبری یک جامعه اسلامی پیشرفته و مستقل را ایجاد کند.

وی با بیان اینکه ممکن است که در حوزه و دانشگاه علوم متغیر باشد اما هدف و مقصود واحد است، افزود: کرسی‌های هم‌اندیشی حوزه و دانشگاه منجر به وحدت و اتحاد هر چه بیشتر این نهادهای علمی فرهنگی شود.

حجت‌الاسلام دانش‌طلب همچنین با اشاره به نقش حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان در وحدت حوزه و دانشگاه، گفت: نقش حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان در وحدت حوزه و دانشگاه می‌تواند مصداق عملی داشته باشد و به‌عنوان‌مثال عمق‌بخشی به معارف دینی دانشجویان و نقش‌آفرینی آنان در رشته‌های تخصصی نمونه‌ای جزئی از این تأثیرگذاری است.

وی، حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان را نقطه اشتراک میان حوزه و دانشگاه‌ها دانست و اظهار داشت: می‌توانیم در برخی از رشته‌های علوم انسانی نقاطی را مشترکا میان حوزه و دانشگاه بررسی کنیم که این نیاز به کارشناسی و تشکیل دبیرخانه شورای وحدت حوزه و دانشگاه دارد.

مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان مرکز بجنورد خاطرنشان کرد: ما معتقدیم که تمام علوم انسانی باید به دین عرضه شود و نحوه عرضه علوم انسانی به دین به این شکل است که دین به  سه سئوال، چیستی و فلسفه علم، ارزش‌های اخلاقی حاکم بر آن علم و مسائل فقهی و بایدها و نبایدهای احکامی پاسخ می‌دهد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha