جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کد خبر: 434726
۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۰
کتاب زاد روز میلاد هفتم

حوزه/ کتاب "زاد روز میلاد هفتم" پژوهشی در تعیین روز ولادت حضرت موسی بن جعفر علیهما السلام در پنجم ماه رجب المرجب به قلم حجت الاسلام رفیع الدین رفیعی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، کتاب زاد روز میلاد هفتم با موضوع پژوهشی در ولادت حضرت موسی بن جعفر علیهما السلام در پنجم ماه رجب المرجب به قلم حجت الاسلام  رفیع الدین رفیعی منتشر شد.

بر اساس این گزارش: یکی از سوژه های بارز و روشن و مؤثر در امر تبلیغ دین و هدایت مردم بزرگداشت و احیای روزهای میلاد ائمه معصومین علیهم السلام است تا بوسیله آن برکات و آثار مثبت در روح و جان امت دمیده شود .در این بین مکتوم بودن روز ولادت حضرت موسی بن جعفر علیهما السلام غربت و مظلومیت آن حضرت را دو چندان کرده است . زیرا شیعیان و محبین آن حضرت بجهت عدم آگاهی دقیق به روز و لادتشان از برپا کردن محافل سرور و شادی میلادش محروم شده اند و آنچه مشهور گردیده ( هفتم صفر ) با توجه به ضعیف بودن این قول امکان احیای آن و برگزاری مجالس و محافل شادی و سرور وجود ندارد .

حجت الاسلام رفعیی در این کتاب کوشیده با بررسی روایات و منابع موجود پیرامون سالروز ولادت حضرت موسی بن جعفر علیهماالسلام به جمع بندی مناسبی در این باره دست یابد.

انگیزه زاد روز میلاد هفتم، ابواء، طبقه بندی منابع، هفتم صفر، پنجم رجب، محدث لاهیجی، قاعده ادله تسامح در ادله سنن، مادر امام موسی کاظم علیه السلام و ... از سرفصل های این کتاب می باشد.

گفتنی است: این اثر از سوی انتشارات یاران قائم(عج) به چاپ رسیده و علاقه مندان جهت تهیه این کتاب می توانند به مسجد مقدس جمکران، مقابل درب 6، بازار بزرگ 15 شعبان، طبقه همکف، پلاک 23، نمایشگاه کتاب خورشید آل یاسین مراجعه نمایند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha